Seymour Duncan AHB-1 Blackouts

Forum Seymour Duncan
Forums
ultimeus
voila les nouveaux micros actifs de chez SD spécial metal. J'espère qu'ils remplaceront les emg a terme.


AHB-1 Blackouts Active Humbuckers



Before we started designing our new 9-volt Blackouts active humbuckers, we did a little market research. We found that while lots of guitarists love active pickups, many wanted a tone that was less compressed, with a more extended frequency response. In our efforts to solve those issues we discovered that some of the most popular active pickups have what we consider a design flaw in their circuit architecture.
They use unbalanced inputs in a differential preamp. The problem is, an unbalanced differential preamp is not very effective at cancelling hum. Our engineers figured out how to capture the tone that players want in an active design, but using balanced inputs.

The result is that not only do these Seymour Duncan Blackouts active humbuckers have less hum than the competition, but they also have more lows, more highs, and more output. Simply put, the Blackouts have more tone than other active pickups. Players will notice the benefits of the reduced hum when they record, especially if they’re around computer monitors or fluorescent lighting. As for the benefits of having more tone, well those will be apparent everywhere.

Blackouts are available in individual neck and bridge models, or as a two-pickup set. All versions come with all necessary mounting hardware, including pots, jack, and a battery clip.

AHB-1 Specifications:
Neck model
Resonant Frequency 750 Hz
Average output voltage 0.65 Volts RMS (1)
Max. output voltage 2.60 Volts RMS (2)
Noise -97dBV
Output Impedance 1K Ohm
Current consumption 350 micro-amperes
Battery life 1420 hours (3)
Preamp topology Discrete hybrid differential, FET input
Preamp Gain 16 dB
Preamp Thd @ 1Vo .003% Bridge model
Resonant Frequency 530 Hz
Average output voltage 2.00 Volts RMS (1)
Max. output voltage 2.60 Volts RMS (2)
Noise -96dBV
Output Impedance 1K Ohm
Current consumption 350 micro-amperes
Battery life 1420 hours (3)
Preamp topology Discrete hybrid differential, FET input
Preamp Gain 18dB
Preamp Thd @ 1Vo .003%
Notes:
(1) Output voltage measured under the following conditions:
a. Pickups installed in a guitar and set up for typical playing conditions.
b. Neck pickup adjusted approx. 3/16” from strings.
c. Bridge pickup adjusted approx. 1/8” from strings.
d. String gauge used - .010 to .046
e. Open E-chord strummed at moderate intensity.
f. 5 sample average reading taken using storage oscilloscope.
(2) Maximum output voltage is taken at the onset of clipping in the preamp when powered from a 9 Volt source.
Battery life computed for one pickup. Divide by two for life of set.
hadeth
  • #2
  • Publié par
    hadeth
    le 30 Apr 07, 19:34
Je serais bien curieux de les essayer, ou du moins entendre ce que ça donne.
Ce qui est intéressant, c'est qu'ils sont équipé du branchement "quick connect" comme les EMG. Pas besoin de faire de la soudure, ils peuvent remplacer directement les EMG.

Je vais me renseigner pour voir si ils sont dispo sur thomann.
dafonkybwoy
reste à savoir si c'est vraiment la même connectique que les EMG ou si c'est une connectique maison type EMG
on fout l'feu et on se casse!!
hadeth
  • #4
  • Publié par
    hadeth
    le 01 May 07, 20:23
dafonkybwoy a écrit :
reste à savoir si c'est vraiment la même connectique que les EMG ou si c'est une connectique maison type EMG


sur le site seymour, ils affirment utiliser le branchement "quick connect", donc la meme que EMG. Il faudrait une photo des micros vus de dos pour etre sur, mais je pense ne pas me tromper. D'ailleurs c'est plus malin pour Seymour d'utiliser exactement le meme branchement qu'EMG, ça permet de virer les EMG pour les remplacer par du Seymour très facilement !
Greham
  • #6
  • Publié par
    Greham
    le 02 May 07, 12:56
Ca fait un moment que l'info tourne, mais pour trouver la news faut aller fouiller sur le site de SD.

Ceci dit, ils ont l'air bien sympa, ca me tenterai bien, mais toujours pas de date de sortie...
Invité
ultimeus a écrit :
J'espère qu'ils remplaceront les emg a terme.


L'en faut pour tous les gouts, non ?
ultimeus
san pedro a écrit :
ultimeus a écrit :
J'espère qu'ils remplaceront les emg a terme.


L'en faut pour tous les gouts, non ?

c'est surtout qu'EMG a le monopole des micros actifs, un peu de concurence ne peut pas faire de mal.

D'parès le peu d'avis que j'ai trouvé sur le forum de SD, la sonorité serait celle d'un couple 81/85 mais avec plus de dynamique et de headroom.
Greham
  • #9
  • Publié par
    Greham
    le 26 Jun 07, 00:36
Apparement Alexi Laiho serait endordé pour ce micros, même si je n'ai rien trouvé sur le site seymour.

Je vais surement acheter le kit, et tenter le bridge en manche pour commencer pour voir si ca rend le même genre qu'un emg81 etc.

Des projets d'achats pour vous?
vai4
  • vai4
  • Special Total utilisateur
  • MP
  • #11
  • Publié par
    vai4
    le 14 Nov 07, 13:24
Déterrage de topic : quelqu'un les a essayés ?
vai4
  • vai4
  • Special Total utilisateur
  • MP
  • #13
  • Publié par
    vai4
    le 19 Nov 07, 14:01
J'ai l'impression qu'ils ne sont pas importés !
Greham
Sur musik produktiv.

En ce moment sur accessoires et Lutherie et Seymour Duncan...