Rivera Silent Sister Isolation Cabinet

Forum Rivera
Forums
tinouz
  • #2
  • Publié par
    tinouz
    le 23 Jan 10, 13:45
Vu la distribution des produits Rivera en europe bonne chance pour en trouver un...
"Life’s but a walking shadow, a poor player
That struts and frets his hour upon the stage,
And then is heard no more. It is a tale
Told by an idiot, full of sound and fury,
Signifying nothing."
farnouts
Ca n'a pas l'air bien compliqué à fabriquer ce truc... d'autant que tu ne prends que le son du HP. 999$ je trouve que c'est carrément du vol !
Pour atteindre la vérité, il faut une fois dans la vie se défaire de toutes les opinions qu'on a reçues, et reconstruire de nouveau tout le système de ses connaissances.
farnouts
Citation:
une nouvelle technologie de décompression du son


Ah ben dans ce cas-là

Plus sérieusement, avec 150 euros max y a moyen de faire un truc dans le style... et sans doute même plus joli que ça !
Pour atteindre la vérité, il faut une fois dans la vie se défaire de toutes les opinions qu'on a reçues, et reconstruire de nouveau tout le système de ses connaissances.
lordbob
y' a plus qu' a le faire ^^
gibson addict
farnouts
Taquin va... je n'en ai heureusement pas besoin. De plus, être bloqué à des prises de proximité, je trouve ça plus que dommage.

Si je suis sur la piste des simu HP à convolution, c'est plutôt pour m'éviter l'achat de micros et préamplis onéreux.
Pour atteindre la vérité, il faut une fois dans la vie se défaire de toutes les opinions qu'on a reçues, et reconstruire de nouveau tout le système de ses connaissances.
diezel einstein
farnouts a écrit :


Ah ben dans ce cas-là

Plus sérieusement, avec 150 euros max y a moyen de faire un truc dans le style... et sans doute même plus joli que ça !


Ben, Mr.Rivera explique par lui même la différence par rapport aux autres marques sur le marché:

"With the new Rivera Silent Sister, we solved the major faults of all of the other Iso Cabs in existence today. First off, they all have the microphone residing in a sealed compartment with the sound pressure from the speaker moving the microphone diaphragm like a plunger sucking water in a sink with a clogged pipe. Instead of the microphone diaphragm existing in a free air environ, it is severely distorted physically in this sealed compartment-with the result that the recorded tone sounds terrible.
Secondly, the speaker feeds into this sealed compartment, as well as being mounted with the back of the cone in a sealed compartment. This means the speaker cone is pushing into an air wall, as well as pulling back into an air wall. The result is a severe distortion of the cone shape, heat builds up in the voice coil as the motive energy cannot be released, and all of this results in a short life for the speaker as well as dreadful tone and a non-linear frequency response.
Thirdly, is the square and perpendicular angles of the internal surfaces that create substantial standing wave issues that are reflected into the sound that is recorded. All in all, there is much to improve upon.

Rivera® devised a way to relieve the air pressure issue by building an air labyrinth into the rear of the SilentSister™ cabinet. This labor intensive solution substantially attenuates the sound level while relieving the sealed compartment air pressure drawbacks. Also, each of the angles of the panels inside of the SilentSister™ are critically designed to relieve standing waves and reflections.

Bottom line is a fabulous tone, like having a great sounding speaker cabinet in free air, with the advantage of high attenuation of external sound pressure levels, and easy microphone placement."
farnouts
J'avais tout lu Diezel ! Et ça :

"Rivera® devised a way to relieve the air pressure issue by building an air labyrinth into the rear of the SilentSister™ cabinet"

Ce n'est pas compliqué à faire. Je trouve tjs la niche d'utilisateurs potentiels extrêmement réduite, et l'utilisation un peu bâtarde...
Pour atteindre la vérité, il faut une fois dans la vie se défaire de toutes les opinions qu'on a reçues, et reconstruire de nouveau tout le système de ses connaissances.
farnouts
Je parle dans mon cas d'un R-121 + C-414. Sans doute du Soubndskulptor en préamp. 3000 euros à la louche quoi.
Pour atteindre la vérité, il faut une fois dans la vie se défaire de toutes les opinions qu'on a reçues, et reconstruire de nouveau tout le système de ses connaissances.

En ce moment sur ampli et préampli guitare et Rivera...