Pack Bogren Digital - Vente Guitariste.com
Vente privée sur Guitariste.com
Découvrez notre pack Ampknob killer RevC + Bassknob STD + Jens Bogren Signature
-50%
Temps restant
19 J
:
11 H
:
55MN
:
26 SEC
Pour en profiter
x

Flux:Fx : Une appli Ipad pour expérimentation sonore

Forum Apple
Forum
JohnFante
Elle a plus sa place ici qu'ailleurs puisque c'est comme un pedalboard... (avec des effets activables par "bloc")

Elle sort demain, j'ai été beta testeur et je peux vous dire que c'est une petite tuerie...



http://flux.noii.se/



Liste des effets:

Loopers -

Stutter loop – plays a segment of the previous audio and repeats.
Reverse Loop - samples the upcoming audio and repeats it in reverse.
Loop Slice – samples the upcoming audio and repeats.
Segment - beat synchronous slices of your audio.
Sample Scratch – like a tape-stop, pitches the audio down to zero.
Dynamics -

Compress - controls the dynamic range of the audio by squashing volume peaks.
Pump – extreme compression effect with a sucking, ‘pumping’ sound.
Distortions -

Overdrive – ‘soft’ clipping of the audio to add harmonics and grit.
Distortion – ‘hard’ clipping of the audio to increase drive, saturation & filth.
Fuzz - distorts the audio to introduce extreme overtones, buzz and thickness.
Bitcrush – reduces bandwidth & resolution, producing a digital distortion.
Destroy – complex distortion created by altering the shape of the input audio.
Decimate – uses assorted bit reduction techniques for maximum mayhem.
EQs & Filters -

Ultra EQ – fully parametric 6-band equalizer to boost/cut specific frequencies.
Kill EQ – single-band parametric equalizer with shelving Hi/Low EQ.
Lowpass Filter – analog style LPF reducing frequencies above the cutoff.
Highpass Filter – analog style HPF reducing frequencies below the cutoff.
Bandpass Filter – analog style BPF combining a low- & a high-pass filter.
Modulations -

Chorus - slightly delays & pitch-modulates the audio to add richness.
Flange – sweeping comb-filter effect using a slight delay through an LFO.
Phase – complex spectral modulation with selectable stages and feedback.
Resonant Drone – short delay that creates a pitched resonance.
Pitch Delay - A delayed pitch shift with a feedback loop.
Octave Shift – 1- and 2- octave shift, best for mono sound sources.
Ring Modulate – ‘sci-fi’ favorite where the input is multiplied with a waveform.
Auto Pan – pans the signal left to right with selectable modes.
Delays -

Digital Delay – up to 5 seconds of clean delay that can be BPM quantized.
Binaural Delay – individual left/right delays, useful to emulate stereo width.
Tape Echo – an organic-sounding delay with feedforward and deviation.
Scatter Verb – adds reflected echoes to recreate the sound of an acoustic space.
Delay/Reverb – combines the digital delay and reverb effects.
willem
  • #3
  • Publié par
    willem
    le 17 Dec 14, 20:32
Je prends ça dès que possible, Ben m'en parle depuis 2 semaines... Je prends ça la semaine prochaine car j'ai pas le temps de jouer avant.
Mon groupe post-rock: www.facebook.com/hopeandblackcloud

EP disponible: hopeandblackcloud.bandcamp.com
Gratouilli
Salut, cette appli a l'air sympa effectivement, et tous ceux qui l'essayent semble être conquis.
Perso, je me pose une question à laquelle je ne trouve pas de réponse via les vidéos déjà présentes sur youtube : cette appli est-elle capable de produire des effets "simples" ? J'entends par là des réverbs ou délais convaincants, ou pouvoir se faire un délai avec retards modulés ; bref, un peu comme on peu le faire avec Tonestack ou JamUp en chainant des "pédales"…
Ou bien est-ce qu'elle ne "vaut le coup" que par son côté déjanté et distordu ?

Même si les 18€ demandés ne sont pas la ruine, une version démo aurait tout de même été la bienvenue pour savoir si, oui ou non, on en aurait l'utilité…
JohnFante
On peut tout à fait l'utiliser pour des délais simples, comme je le disais il y a cinq bloc d'effet, mais on peut très bien n'en choisir qu'un genre tape delay, ou chorus ...


Pour le test je rappelle que lorsque une appli ne vous convient pas vous pouvez demander son remboursement. Si on ne le fait pas trop souvent ça fonctionne.

Vous gardez l'appli sur votre appareil jusqu'à ce que vous le reesynchronisiez avec iTunes.
Gratouilli
Merci pour ta précision sur l'utilisation des effets.

Pour ce qui est des remboursements éventuels, je n'ai jamais testé, mais vu que c'est apparemment mis en place pour des achats faits "par erreur" et non à des fins d'essais, je préfère ne pas tenter
Gratouilli
… Bon ben… pour tester quand même, j'ai "craqué", et : pas déçu du tout !

Les effets sonnent vraiment très très bien/beau… ils sont "inspirants" et, à mes oreilles, surclassent ceux de JamUp XT Pro et Tonestack (qui n'est pourtant pas non plus dans ce domaine…). En sortie de Bias via AudioBus, c'est juste le pied

Par contre, le côté "expérimentation musicale" que permet le séquenceur et qui ouvre des possibilités incroyables (mais qui, dans le cadre de mon utilisation, reste de l'ordre du gadget) est ULTRA "CPUphage" ! ça clip à tout va et mon iPad Air est vite "à terre"… Je suis curieux de savoir si l'iPad Air 2 permet une utilisation optimale de l'application ou si c'est kif-kif, parce que là, c'est tout simplement inutilisable (avec seulement Bias + Flux:Fx + Audiobus d'ouverts)…
JohnFante
ça a été le gros point noir évoqué dès la sorti et qui avait déjà été mentionnée par les béta testeurs.

quelques infos à ce sujet:

@Ambidance said:

Just purchased.. Just trying out a few presets and glanced at the cpu meter and it showed 60 to 70% in the red then when I randomly selected another preset, Shock & Horror it showed 167% in the red. Thought this was an impossibility now I'm concerned that I may cause damage to my expensive iPad 4 running latest ios8 with all my 100's of apps. Can someone put my mind at rest!

FLUX:FX:
Definitely no damage. The meter is an aggregation of all the activity on all the cores in the iPad, and it can go above 100%. It is there to show when CPU usage spikes occur [even though we have good protection against that]. When it is consistently above 100% then expect the app to struggle! Occasional reds will be fine.


Autre réaction:
Hi guys, great to see you all playing and experimenting! Just wanted to state how the CPU percentage meter actually works - as best i can:

This lets you see the load on the app, so that you have full transparency and can potentially detect when the app is overloading the CPU [which will potentially result in pops and glitches]. Red text on the CPU meter will not necessarily mean audio glitches will occur, but there is a risk of unexpected results. Basically, you are stressing the CPU and we are showing you a warning! To be clear, this is the accumulated CPU use of all threads in the program, and to be confusing, this can actually go [way] above 100%. Although this number is absolute, it’s true meaning is, in a way, relative.

Unfortunately we cant know whether 90% means “one core at almost full blast” or “two cores happily processing”, and the true impact is dependent also what's happening on the rest of your ipad. This is not a standalone dsp processor after all!

Anyway the TLR version is: don't take the CPU meter as gospel. It is there as a reference for us audio nerds )


Mon expérience perso:

Un ipad 2 (non air !! ) s'en sort très bien, c'est ce que j'utilise. au niveau des astuces, ne rien faire tourner d'autres aide grandement la machine. De meme que de se mettre en mode avion. Certains presets demanderont bien trop de ressources (comme les effets de distortion complexe ou de reverbe, si vous associez les deux ou que vous en avez plusieurs pour sortir un son ça commence à peiner, surtout si vous faite passer à la fois votre son de guitare et une appli gourmande).

associer 5 blocs d'effet d'affilée restera largement rare à mon humble avis, déjà en associant les effets proposés (stutter, tape echo, bitcrush) on arrive déjà à des trucs très très originaux.

Ils ont fait quelque chose d'ultime en permettant de piloter plusieurs effets ensemble, et d'automatiser ça avec le séquenceur. Je les vois bien débattre de la chose dans un pub en se disant "non mais attends tu sais ce qui serait ultime ?... imagine que l'on puisse faire ça...)

résultat on a quelque chose avec un potentiel énormissime, surtout avec les échanges de présets et bientot un forum

on peut désactiver le système visuel qui pompe pas mal aussi, et ajuster la latence pour que ça pompe moins (comme avec audiobus)

un dernier conseil: utilisez la en stéréo absolument !!!!
quand je parlais de sifflement, croassement, détérioration progressive, shimmer aléatoire, ça acquiert une dimension formidable en stéréo
  • #9
  • Publié par
    NOIISE
    le 07 Jan 15, 15:26
Bonjour, je suis Nick de NOIISE - les développeurs de FLUX:FX. Je suis Australien, et je me excuse que mon français est très pauvre.

Thankyou for discovering the app and for your reactions. Very nice to see!
Let me know if you have any questions and I will try to help

Also I have a request. We would like to translate the app-store info into some other languages, so if anyone here wants to volunteer as a translator from English to French, please let me know. We will pay in goodies and merch.
JohnFante
Hello Nick

I was one of the beta tester

I could translate what you want with pleasure !
JohnFante a écrit :
Hello Nick

I was one of the beta tester

I could translate what you want with pleasure !


Fantastic! Thank you John. If you can PM me your email address that you have with us as a beta-tester, i will email you directly with the info request.

PS: we are submitting v1.01 this week which has some little tweaks, bug fixes and optimizations

En ce moment sur effet guitare et Apple...