Les plus belles paroles de chansons.

Rappel du dernier message de la page précédente :
Redstein
Ah oui, Vlan!, phénoménal, ce groupe.
'Human beings. You always manage to find the boring alternative, don't you?'


http://fermons-les-abattoirs.org

- Quand Redstein montre l'abattoir, l'imbécile regarde Redstein - (©Masha)
RFM
  • RFM
  • Vintage Top utilisateur
  • MP
  • #76
  • Publié par
    RFM
    le 11 Dec 17, 11:17
Tout tout seul

Regarde la campagne vide
J'ai aspergé mon champ
D'un grand nuage de pesticides
Ca n'a pas pris longtemps
Oiseaux insectes et asticots
J'ai buté toutes ces saloperies
D'un petit tour d'hélico
Et y a plus que moi dans la prairie

Regarde la banquise vide
Y a plus un ours là-dedans
On fera pousser des arachides
Dès qu'y aura plus tout ce blanc
Et les Indiens, les Esquimaux
Qui se plaignent tout le temps du réchauffement
Qu'ils s'achètent des frigos
S'ils veulent tellement claquer des dents

Je peux tout tout seul
Je veux tout tout seul
Et si un jour la mort me cueille
Je veux pas de pleurs je veux pas de deuil
Je peux tout tout seul
Je veux tout tout seul
Et si je claque dans mon fauteuil
J'veux du wifi dans mon cercueil
waf
  • waf
  • Special Total utilisateur
  • MP
  • #77
  • Publié par
    waf
    le 12 Dec 17, 08:29
Villa mon cul


On savait pas comment l'app'ler
Notre petite communauté
Qui en était pas tout à fait une
Disons notre maison commune
"Villa mon rêve" on y a pensé
Mais quelqu'un l'avait d 'jà trouvé
"Villa mon repos" c' était kitsch
Mais pas un de nous n'était kitsch
Alors un soir qu'on avait bu
On l'a appelée "Villa mon cul"


On a cherché dans le bottin
Si c'était pas un nom d'emprunt
Ben vous allez êtr'étonnés
Personne l'avait utilisé
Non pas un seul propriétaire
N'eut cette idée élémentaire
A croire que la propriété
Engendre la débilité
Nous qu'on croyait qu'c'était banal
On s'est dit "Ben, mais c'est génial"


Fiers d'être des innovateurs
On est allés chez un graveur
Qui s'est marré comme un tordu
En imprimant "Villa mon cul"
"Oh ben ça m'change" nous a-t-il confié
De ceux qui viennent me trouver
Pour que j'baptise leur niche à cons
Villa les roses Villa mignon...
Villa mon cul c'est pas pareil
C'est un nom qui chie à l'oreille


Même avec une très mauvais'vue
On pouvait lire "Villa mon cul"

A trois cent mètres de la baraque
Où c'est qu'on a fixé la plaque
Le soir même les riverains
Les autochtones et les voisins
On fait la queue devant chez nous
Pour voir cet outrage au bon goût
Y'a eu comme une espèc'de break
Et d'une seule voix : "Bravo les mecs"


On a dansé toute la soirée
Dans les jardins sur la chaussée
Toutes les mémés toutes les nénettes
On a emballé comme des bêtes
Et tout l'monde chantait dans la rue
"Mon cul mon cul mon cul mon cul"
Un magistrat soul'vant sa robe
Alla jusqu'à crier : "Mon zob"
Comm'c'est lui qui nous a jugés
On a tous été acquittés.


Colonel Blues
Géniale cette dernière ! Toute ma jeunesse, avec des potes qui la jouaient dans des soirées plutôt… imbibées !!!
Merci d'avoir fait remonter ce souvenir oublié !!!
Le prochain qui m'écrit "un publique", "une visse" ou "il a tord" sera condamné à écrire ses futurs posts au porte-plume !

"Ce n’est pas d'un dimanche à la campagne dont nous avons besoin, mais d'une vie moins artificielle". (B. Charbonneau & J. Ellul)
waf
  • waf
  • Special Total utilisateur
  • MP
  • #79
  • Publié par
    waf
    le 13 Dec 17, 11:32
Idem, je ne l'avais pas écouté depuis... très longtemps.

Je suis retombé sur le sketch le candidat des cons (toujours d'actualité), pleins de souvenirs sont remontés également, premiers accords sur une gratte, premier oinj, premières nanas...



J'aime bien que des petits jeunes reprennent leurs morceaux



Masha
  • #80
  • Publié par
    Masha
    le 18 Dec 17, 15:55


"Masha ... Comment fais-tu pour, si régulièrement, trouver de telles horreurs : c'est inécoutable !!!!"

Postez des recettes, bordayl de merde.
Redstein


Wreck Of The Edmund Fitzgerald
Music and lyrics ©1976 by Gordon Lightfoot


The legend lives on from the Chippewa on down
of the big lake they called "Gitche Gumee."
The lake, it is said, never gives up her dead
when the skies of November turn gloomy.
With a load of iron ore twenty-six thousand tons more
than the Edmund Fitzgerald weighed empty,
that good ship and true was a bone to be chewed
when the "Gales of November" came early.

The ship was the pride of the American side
coming back from some mill in Wisconsin.
As the big freighters go, it was bigger than most
with a crew and good captain well seasoned,
concluding some terms with a couple of steel firms
when they left fully loaded for Cleveland.
And later that night when the ship's bell rang,
could it be the north wind they'd been feelin'?

The wind in the wires made a tattle-tale sound
and a wave broke over the railing.
And ev'ry man knew, as the captain did too
'twas the witch of November come stealin'.
The dawn came late and the breakfast had to wait
when the Gales of November came slashin'.
When afternoon came it was freezin' rain
in the face of a hurricane west wind.

When suppertime came the old cook came on deck

Sayin' "Fellas, it's too rough t'feed ya."
At seven P.M. a main hatchway caved in; he said,

(**2010 lyric change: At 7 p.m., it grew dark, it was then he said,)

"Fellas, it's bin good t'know ya!"
The captain wired in he had water comin' in
and the good ship and crew was in peril.
And later that night when 'is lights went outta sight
came the wreck of the Edmund Fitzgerald.

Does any one know where the love of God goes
when the waves turn the minutes to hours?
The searchers all say they'd have made Whitefish Bay
if they'd put fifteen more miles behind 'er.
They might have split up or they might have capsized;
they may have broke deep and took water.
And all that remains is the faces and the names
of the wives and the sons and the daughters.

Lake Huron rolls, Superior sings
in the rooms of her ice-water mansion.
Old Michigan steams like a young man's dreams;
the islands and bays are for sportsmen.
And farther below Lake Ontario
takes in what Lake Erie can send her,
And the iron boats go as the mariners all know
with the Gales of November remembered.

In a musty old hall in Detroit they prayed,
(**Lyric change: "musty" changed to "rustic")
in the "Maritime Sailors' Cathedral."
The church bell chimed 'til it rang twenty-nine times
for each man on the Edmund Fitzgerald.
The legend lives on from the Chippewa on down
of the big lake they call "Gitche Gumee."
"Superior," they said, "never gives up her dead
when the gales of November come early!"




How ‘The Wreck of the Edmund Fitzgerald’ Defied Top 40 Logic
'Human beings. You always manage to find the boring alternative, don't you?'


http://fermons-les-abattoirs.org

- Quand Redstein montre l'abattoir, l'imbécile regarde Redstein - (©Masha)
Ahouimaisnon
Comment faire d'un naufrage dans un bar une chanson épique... La gratte au service du texte



This hotel bar is full of people,
The piano man is really laying it down,
The old bartender is as high as a steeple,
So why tonight should I wear a frown?

The joint is jumpin' all around me,
And my mood is really not in style,
Right now the blues flock to surround me,
But I'll break out after a while.

Yes I'm a million miles away,
I'm a million miles away,
I'm sailing like a driftwood,
On a windy bay,
On a windy bay.
I'm a million miles away,
I'm a million miles away,
But I'm sailing like a driftwood,
On a windy bay,
On a windy bay.

Why ask how I feel,
Well, how does it look to you?
I fell hook, line and sinker,
Lost my captain and my crew.
I'm standing on the landing,
There's no one there but me,
That's where you'll find me,
Looking out on the deep blue sea.

There's a song on the lips of everybody,
There's a smile all around the room,
There's conversation overflowing,
But I sit here with the blues.

This hotel bar has lost all its people,
The piano man has caught the last bus home,
The old bartender just collapsed in the corner,
Why I'm still here, I just don't know,
I don't know.

I'm a million miles away,
A million miles away,
I'm sailing like a driftwood on a windy bay,
On a windy bay.
I'm a million miles away,
A million miles away,
I'm sailing like a driftwood on a windy bay,
Send me away...
PierredesElfes
&ab_channel=C%C3%A9cileHARISTOY
La vie s'écoule comme l'eau d' un ruisseau, chaque mètre parcouru est à jamais perdu ...
rapideyemove
Redstein a écrit :


Wreck Of The Edmund Fitzgerald
Music and lyrics ©1976 by Gordon Lightfoot


The legend lives on from the Chippewa on down
of the big lake they called "Gitche Gumee."
The lake, it is said, never gives up her dead
when the skies of November turn gloomy.
With a load of iron ore twenty-six thousand tons more
than the Edmund Fitzgerald weighed empty,
that good ship and true was a bone to be chewed
when the "Gales of November" came early.

The ship was the pride of the American side
coming back from some mill in Wisconsin.
As the big freighters go, it was bigger than most
with a crew and good captain well seasoned,
concluding some terms with a couple of steel firms
when they left fully loaded for Cleveland.
And later that night when the ship's bell rang,
could it be the north wind they'd been feelin'?

The wind in the wires made a tattle-tale sound
and a wave broke over the railing.
And ev'ry man knew, as the captain did too
'twas the witch of November come stealin'.
The dawn came late and the breakfast had to wait
when the Gales of November came slashin'.
When afternoon came it was freezin' rain
in the face of a hurricane west wind.

When suppertime came the old cook came on deck

Sayin' "Fellas, it's too rough t'feed ya."
At seven P.M. a main hatchway caved in; he said,

(**2010 lyric change: At 7 p.m., it grew dark, it was then he said,)

"Fellas, it's bin good t'know ya!"
The captain wired in he had water comin' in
and the good ship and crew was in peril.
And later that night when 'is lights went outta sight
came the wreck of the Edmund Fitzgerald.

Does any one know where the love of God goes
when the waves turn the minutes to hours?
The searchers all say they'd have made Whitefish Bay
if they'd put fifteen more miles behind 'er.
They might have split up or they might have capsized;
they may have broke deep and took water.
And all that remains is the faces and the names
of the wives and the sons and the daughters.

Lake Huron rolls, Superior sings
in the rooms of her ice-water mansion.
Old Michigan steams like a young man's dreams;
the islands and bays are for sportsmen.
And farther below Lake Ontario
takes in what Lake Erie can send her,
And the iron boats go as the mariners all know
with the Gales of November remembered.

In a musty old hall in Detroit they prayed,
(**Lyric change: "musty" changed to "rustic")
in the "Maritime Sailors' Cathedral."
The church bell chimed 'til it rang twenty-nine times
for each man on the Edmund Fitzgerald.
The legend lives on from the Chippewa on down
of the big lake they call "Gitche Gumee."
"Superior," they said, "never gives up her dead
when the gales of November come early!"




How ‘The Wreck of the Edmund Fitzgerald’ Defied Top 40 Logic




Ton message m’apprend tout juste la disparition de Gordon L.

Ce titre et cet album que j’écoutais en boucle venait à peine de sortir quand je suis parti de Cleveland pour la première fois, alors que j’y avais passé une bonne partie de mon enfance et adolescence, afin de rentrer de l’autre côté du lac, en France…

Phil Ochs venait de passer, enfin quelques petites semaines plus tard, si je me souviens bien…

…sans doute pour ça, aussi, que j’ai appris cette nouvelle, la gorge nouée alors que je guettais l’arrivée de ces vers redoutés de Mister Lighfoot :

«…when they left fully loaded for Cleveland. (…)
And farther below Lake Ontario
takes in what Lake Erie can send her…»


Plusieurs échos, en somme.

Depuis lors, impossible de me le sortir de la voix et de l’esprit, my hinterland, en quelque sorte, «runnin’ around my brain», là-bas, avec ces mots ruminés par la saudade de Tom Waits :

«I never saw the East coast until I moved to the West (…)
I never saw my hometown until I stayed away too long ;
I never heard the melody until I needed the song.»


Merci, Chef, bien sûr…
Yá’át’ééh.
«Wir leben unter finsteren Himmeln, und –es gibt wenig Menschen. Darum gibt es wohl auch so wenig Gedichte. Die Hoffnungen, die ich noch habe, sind nicht groß. Ich versuche, mir das mir Verbliebene zu erhalten. »
Paul Celan, 18 mai 1960, Lettre à Hans Bender.
rapideyemove
Dont acte…




À charge de revanche, je laisse donc à ta porte, et à d’autres, la plus belle chanson de Tom Waits, en tout cas vue de mon bord, de son livre et de son petit brouillon, San Diego Serenade, avec ces quelques vers en écho que je citais un peu avant

I never saw the morning 'til I stayed up all night ;
I never saw the sunshine 'til you turned out the light ;
I never saw my hometown until I stayed away too long ;
I never heard the melody until I needed a song.

I never saw the white line, 'til I was leaving you behind ;
I never knew I needed you until I was caught up in a bind ;
I never spoke «I love you» 'til I cursed you in vain ;
I never felt my heartstrings until I nearly went insane.

I never saw the East coast until I moved to the West ;
I never saw the moonlight until it shone off of your breast ;
I never saw your heart until someone tried to steal, tried to steal it away ;
I never saw your tears until they rolled down your face.

I never saw the morning 'til I stayed up all night ;
I never saw the sunshine 'til you turned out your love light, baby ;
I never saw my hometown until I stayed away too long ;
I never heard the melody until I needed the song.
«Wir leben unter finsteren Himmeln, und –es gibt wenig Menschen. Darum gibt es wohl auch so wenig Gedichte. Die Hoffnungen, die ich noch habe, sind nicht groß. Ich versuche, mir das mir Verbliebene zu erhalten. »
Paul Celan, 18 mai 1960, Lettre à Hans Bender.

En ce moment sur bla bla et guitare...