keupon17 a écrit :
Ma question est par rapport aux micros:
Sur la RG2570Z Les micros sont les suivant (Micros 3 x IBZ/DiMarzio, bridge humbucker, milieu simple, manche humbucker)
Un petit coup d'oeil à la source ne fait jamais de mal...
DiMarzio®/IBZ pickups
The DiMarzio®/IBZ pickups in the Ibanez RG2120 and RG2570EX are specifically designed and manufactured by DiMarzio® for Ibanez, and they are not available separately. Like all DiMarzio® pickups, they are made in our New York factory. Both neck and bridge pickups are high-output models. The neck pickup is fairly bright-sounding, similar to a Super 2™ (DP104). The bridge pickup is a little louder and warmer-sounding, and resembles a cross between the Steve Morse Bridge Model™ (DP200) and the Super Distortion® (DP100). The R1 single-coil is warmer-sounding than a typical vintage single-coil, and was designed to work well with the neck and bridge humbuckers when they are in split mode. It has a sound similar to that of the HS-2™ in split-coil mode.
"est ce que je garde les micros d'origine (si qq a deja une RG2570Z, merci de me dire la qualité des micros) ou alors est ce que j'intervertis les micros"
X n'aime pas les micros : "C'est de la daube, vire-les!"
Y les adore : "Excellents micros, un upgrade ne vaut pas le coup"
Quelle conclusion en tirer?
Bah en fait chacun ses gouts...
Du coup, tu n'attendrais pas de la posséder avant de songer à remplacer les micros? Surtout en te basant uniquement sur des avis extérieurs qui ne refletent peut-être aucunement tes gouts en matière de son...