Fausses Mullards (NOS)...

blavod
  • Custom Cool utilisateur
  • Publié par
    blavod
    le
Source: Vintage amp forum

http://www.vintageamps.com/ple(...)lards

--------------------------------------------------------------------------------------
There's always been fake Mullards in circulation, but from a lot of different sources there seems to be a recent increase of them coming from a source/seller originating in Japan. They end up in other sellers hands and are now all over Europe, Asia, and now coming to the states. people have been getting them for $25 to $40 in new looking supposed NOS boxes. If the price is too good to be true, it is. The latest rash of fakes are Matsu****a ECC83's, 82's, etc. that are being re-labeled with the old Mullard shield logo and sold as mid-60's Mullards.

The good news is that if you get some, they aren't bad tubes. It's not like you're getting an old Chinese made 12AX7's. The bad news is that the Matsu's look very much like Mullards internally. But there are some differences to easily tell.

1. The fakes will have double stitched tops, and the real ones only have single stitched. Here's a fake example:

2. Take the tube and look at the sides of each plates. On the outer side of each plate there should be a semi-circle hole half way up each plate. A fake will also have one on the inside as well, forming a complete circle. Mullards only have them on the outside portion of the plates. Here's two Matsu****a fakes with them on both sides. You can see this on the left tube:

and also kind of see it on the left tube here:

You can really see it here on the left:

3. Some don't have the Matsu date codes taken off. Some apparently do and have nice fake Blackburn codes that look kind of etched...but they're not.

4. The vertical support rod for the getter is welded on the inside off the halo...where the Mullard is welded on the outside:

5. The original silkscreening comes off really easy and the relabeled fakes don't rub off easily.

6. The getter flashing on Matsu's tend to be a little darker than Mullards, and some are not as full...i.e. they don't cover as much cap area at the top of the tube as a Mullard flashing usually does. Some look close like the tube on the right, but many don't.

There are some other things too, but those are the easiest to look for. Also look for fake boxes. That's a whole other topic!!

--------------------------------------------------------------------------------------

Jai rien compris a lhistoire de demi cercle, c'est sur la plaque horizontale ou verticale? (je pensais horizontale mais aprés il met des photos ou on voit que les plaques verticales et il dit que on voit bien les cercles...gné?)

En tout cas ca fait peur. Je conte me prendre ca:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayI(...);rd=1

mais du coup jhesite... Votre avis?
Hell was full ....... SO I CAME BACK!!!
Cort MattMurphy+micros benedetti et crel...tete sovtek mig 50+ Trace Elliot SpeedTwin 100, stack 4*12 Peavey, Mesa Satellite 60.
Habite en espagne, aidez moi ils sont tous fous ici!!!
dafonkybwoy
elles ont l'air ok, 1 seul stitch sur les vraies contre 2 sur les fausses: ici 1 seul.
Par ailleurs, la couche (je ne sais pas comment ça s'appelle) argentée de celles sur les photos ebay à l'air de descendre pas mal tout en étant pas trop foncée, alors qu'elle est plus foncée et descend moins sur les fausses (comme décrit ds le post).
Moi, je pense que ça à pas l'air mal et que ce sont des bonnes.

PS: dites moi s'il faut que je me rachète des yeux!
on fout l'feu et on se casse!!
blavod
  • Publié par
    blavod
    le
Merci pour ta reponse dafonkybwoy!
Concernant les stitchs je n'arrive vraiment pas a voir car c'est trop foncé. T'es sure qui'l n'y en a qu'un?
Cort MattMurphy+micros benedetti et crel...tete sovtek mig 50+ Trace Elliot SpeedTwin 100, stack 4*12 Peavey, Mesa Satellite 60.
blavod
  • Publié par
    blavod
    le
Citation:
Notes bien que les 12ax7 Matsushita sont de vraies tueries.... bien meilleures que tous les tubes de prod courantes.

Il parait... c'est dommage quelles ne soient pas autant reconnues! Tu penses que les Mullards en vente sur ebay (le lien que jai donné) ca ressemble a des matsuhita? De toute facon vu le prix je vais surement me lancer, si c'est des mullards tant mieux, sinon bun jai des matsuhita...
dafonkybwoy
.... mieux fait d'me taire moi!
on fout l'feu et on se casse!!
frisko
  • Vintage Total utilisateur
  • Publié par
    frisko
    le
moi j'ai ça...

A gentleman is someone who knows how to play the banjo... but doesn't !
blavod
  • Publié par
    blavod
    le
C'est pas grave Dafonkybwoy, je me suis trompé moi aussi je pense...

Sympa ta lampe teddy111!

En ce moment sur ampli et préampli guitare...