IEC (International Electronics Corp.), to my knowledge was a US based importer of electronics equipment and was a LISCENSED and exclusive distributor of Mullard tubes. Most IEC labeled tubes are Mullard.
When Mullard sold much of their tooling to Matsushita Japan in the early 80's, Japan also got many of these ancillary distribution rights.
IEC became IEC Servicemaster...and there are bonafide IEC Servicemaster Mullard tubes......they will have a Mullard date code if they're true Mullards. But the majority of these IEC Servicemaster tubes are Jap tubes made at the Matsushita Japan factory. They are decent tubes.....not the quality of true British Mullard however.
Je vien de trouver chez un vieux réparateur de tv/ampli deux lampes International C Servicemaster. J'ai fait une recherche et j'ai trouver un post sur lespaulforum.com (plus haut). À quoi ressemble un date code de Mullard???
@+!
EDIT: les lampes sont des 12AX7A
les deux ont le même code: ECG/15/03 93
(j'ai aussi ramasser une lampe 12AT7 PhilipsECG, sont code est 34167. Si quelqu'un a des infos )
Les codes Mullard sont du genre xf3 / 85Fé pour les civiles (EL34) ou KQDD/K 83-31 pour les militaires (12AT7)
C'est ce qui est marqué sur les miennes en tout cas...
Tes codes EGC sont des codes Philips/EGC militaires, j'ai les mêmes sur mes Philips US Army...