Pack Bogren Digital - Vente Guitariste.com
Vente privée sur Guitariste.com
Découvrez notre pack Ampknob killer RevC + Bassknob STD + Jens Bogren Signature
-50%
Temps restant
19 J
:
11 H
:
55MN
:
26 SEC
Pour en profiter
x

Sib echodrive

Starfucker Inc.
he ECHODRIVE is a genuine 12AX7 vacuum tube-based pedal with a unique-to-the-industry micro-circuit that gives you all the benefits of the most famous echo pedals (and more); without the hassles and down-time associated with analog tape. The circuit is Class A and the tube component is fully utilized to create the tubing and tonal control benefits; i.e. preamp / buffering is pure tube only.

“AUDIOPHILE quality”. As reviewed in “Guitar Player”, SIB! tube pedals remain a full cut above other pedals in this category due to their advanced, very clean circuitry. You can rely on SIB! products to tube-up any musical instrument application performance or studio session. Reference clean with instant, remarkable effects.

The “revolutionary” and Pro proven EHODRIVE is a tube delay unit that offers various degrees of delay with the drop-jaw realism of the most famous analog tape ECHO pedals. Only the delay line is solid state AND it is driven and mixed by the tube AND the dry signal sees nothing but tube. The classic control set-up is MIX (wet vs. dry), VOLUME (tube output level), DELAY (length), ECHODRIVE (record level), REPEAT. The separate DELAY range toggle quickly accesses the 2 most usable: 20ms to 400ms and, 200ms to 1.3 seconds. And, get this: a special filter in the repeat circuit progressively cuts the high frequencies of each repeat signal such that the repeat material becomes warmer as it fades away. The echo sound is alive and natural; not “dead” like a repeat box. There are too many nuances supporting the super-design of this way popular pedal and your personal demo is sincerely recommended. The ECHODRIVE easily meets and surpasses the needs of all your music style genres (rock, blues, grunge, metal, jazz, country, etc.) for essential and tasty delay without having to reassemble that pile of old analog tape drive parts you have in the corner. Experience an ECHODRIVE soon.

http://web.archive.org/web/200(...)b.htm

et ça se vend 1000$ sur ebay, je crois qu'oasis l'utilise aussi
VENTE A PERTE PEDALES ET BAFFLE HAUT DE GAMME

"J'ai l'impression que certains ici ne prennent pas la guitare assez au sérieux... J'en ai surpris en train de s'amuser... Dommage..." - Zepot

FAUVE ? "imiter Thierry Roland qui imite Grand corps malade, c'est pas donné a tout le monde" - Mia Wallace
Starfucker Inc.
j'ai rien trouvé d'autres, freestomp n'a rien ...
Je me souviens d'un live d'oasis dans taratata où on voit quelqu'un la mannipuler en même temps qu'il joue.
VENTE A PERTE PEDALES ET BAFFLE HAUT DE GAMME

"J'ai l'impression que certains ici ne prennent pas la guitare assez au sérieux... J'en ai surpris en train de s'amuser... Dommage..." - Zepot

FAUVE ? "imiter Thierry Roland qui imite Grand corps malade, c'est pas donné a tout le monde" - Mia Wallace
Noel Gallagher d'oasis a bien cette pédale mais l'ancienne version (en bleue)
quelqu'un sait à combien est vendue cette pédale?
Starfucker Inc.
je le dis un peu plus haut, environ 1000$ sur ebay
VENTE A PERTE PEDALES ET BAFFLE HAUT DE GAMME

"J'ai l'impression que certains ici ne prennent pas la guitare assez au sérieux... J'en ai surpris en train de s'amuser... Dommage..." - Zepot

FAUVE ? "imiter Thierry Roland qui imite Grand corps malade, c'est pas donné a tout le monde" - Mia Wallace
GiveMeSomeFunk
Oui car la version rouge qui est elle numérique , et non 100 % ana comme la bleue est vendu plutôt dans les 300-400 $.

Efrim Menuck de Godspeed You Black Emperor! et de Thee Silver Mount zion utilisais la rouge pendant longtemps , mais d'après le dernier live que j'ai vue de ASMZ , il a une bleue maintenant.
Josh Homme l'utilise aussi dans son rig, pour les QOTSA fanboys (et girls, surtout)..
Gabouel
GiveMeSomeFunk a écrit :
Oui car la version rouge qui est elle numérique , et non 100 % ana comme la bleue est vendu plutôt dans les 300-400 $.

Efrim Menuck de Godspeed You Black Emperor! et de Thee Silver Mount zion utilisais la rouge pendant longtemps , mais d'après le dernier live que j'ai vue de ASMZ , il a une bleue maintenant.


yep, je ne me rappelle plus si il l'vait deja quand j'ia vu godspeed en 2003 mais il a toujours joué avec, avec ASMZ...

Cependant il avait une enorme pedale bleu qui trainait aussi pour une session radio et je crois qu'il n'avait pas de distos donc ca pourrait aussi etre une fat drive (qui ressemble beaucoup a l'echodrive bleue.... :wink


En ce moment sur effet guitare...