Plans de son richie sambora ?

Mr Bluesman
yen a t'il parmis vous qui conaissent les divers effets utilisés par richie notemment dans always et bed of roses ? merci d'avance
(\_/)
(_'.') Voici Lapin. Copiez et collez Lapin dans
(")_(") votre signature pour l'aider à concrétiser sa domination du monde.
bendpulloffhammer
bonjovi a écrit :
yen a t'il parmis vous qui conaissent les divers effets utilisés par richie notemment dans always et bed of roses ? merci d'avance

tu peux toujours lire çà d'après une interview
Was there a core group of guitars, amps, and effects for rhythm or lead tracks?
I didn’t use many effects, and I tried to not use the same instrument on each song, even if I was using a guitar from the same family of Teles. I’d try to use different ones, like use a ’50s Broadcaster and a B-Bender Tele Jay Black made me in the Fender Custom Shop, or I’d use a ’58 Strat I got from Norm’s Rare Guitars, and couple it with a new Richie Sambora Signature Series Strat. I was doing a lot of coupling with guitars on each track. I have a very quiet amp switcher and I used a ton of different amplifiers. I have a lot of old tweed Fenders, my favorite being a 1959 Super Twin that has got a clean sound that barks so loud, a ’53 Super and a ’58 Bassman. I also have a Selmer amp with two 12s and a bunch of old AC-30s and AC-15s from the ’60s, along with a brand new AC-30 that I used a lot on this record. I also used some Mesa/Boogies and the Marshall JCM 2000 DSL 100 head made a large appearance on this record. I’m also using it live. I really love that amplifier. I got turned on to it when I went to see Jeff Beck. I also used a VHT Pitbull, which have been a staple for me on almost every record I’ve made in the last ten years. It’s always found it’s way onto my albums. I’ve also got a couple of Dumbles, which Howard has made me that are great. I’ve got a couple of Jose-modded Marshall plexis, too, and they also find their way onto the records, once in a while.In a way, I’m kind of a Neanderthal about my amps. When it comes to tone, I know it if it’s right and if it’s working for the song. But as far as the technical stuff about it goes, I just want to be able to turn on the amp, then turn the knobs and mess with it to get the right tone. I turn it on, couple it with a guitar and then know if I’m getting the tone I want.

How does your studio rig differ from your live rig?
For the stadium stuff, I tend to go for amplifiers that clean up well when I turn down the volume knobs on my guitars. So right now, I’m using a combination of Pitbulls and Marshalls onstage. The new Marshall has that beautiful clean channel which I think has gorgeous tone. I like to use something that I can get a bevy of sounds from and can also work well with the different guitars that I’ve been using live. There are large sonic gaps and volume gaps between different pickups, like when I use my ’60 Les Paul compared to a brand new Strat. There are a lot of different things you have to compensate for.

As far as effects go, I try not to use many of them and I put them on afterwards when I’m recording. I try to keep the tone as pure as possible. I don’t even use a wireless and I try to use cables as much as possible and then affect the tone afterwards. Onstage, I use a Vox wah, a Boss SD-1 Super Overdrive and a couple of outboard effects, like stereo echoes

tu peux aussi aller voir là
http://www.freezezone.com/msgboard/
mica51
  • Custom Méga utilisateur
  • #5
  • Publié par
    mica51
    le
j'étais dans un bar d'aéroport avant-hier qui a eu le bon gout de passer le live au Madison Square Garden de Bon Jovi... n'étant pas fan du tout, j'ái été agréablement surpris par la qualité du jeu de Richie Sambora que je connaissais pas du tout, et surtout il a réussi a capter toute mon attention sur Always quand il a sorti sa Junior de 58 avec un son bien direct, bien puissant,...

Du coup hier j'ai voulu jouer ce solo, et comme comme en ce moment je suis en mode matos minimum, j'avais seulement ma Squier CV60, et mon Yamaha THR10.

Je me suis mis sur le simple aigu et le son Modern du THR avec bcp de Gain, un leger delay+reverb, he ben ça sonne très proche, comme quoi pas besoin d'un matos de fou pour reproduire un son, il faut surtout un bon toucher, une bonne attaque...

J'aimerai enregistrer ce week-end juste pour donner une idée de ce que l'on peut obtenir avec du matos d'appart...
Quand on me complimente sur mon jeu, je réponds:
"Si seulement tu pouvais entendre ce que j'essayais vraiment de jouer"
mica51
  • Custom Méga utilisateur
  • #6
  • Publié par
    mica51
    le
Voila vite fait je me suis enregistré pour un son similaire au live sur Always pour petit-budget et volume d'appart:

http://youtu.be/kfU8R84DFmo
Quand on me complimente sur mon jeu, je réponds:
"Si seulement tu pouvais entendre ce que j'essayais vraiment de jouer"

En ce moment sur effet guitare...