-Bruno- a écrit :
talou a écrit :
tiens aucun rapport mais comme on en parle sur un sujet à côté
la Godin 5th Avenue en action
cette jazz accoustique m'intéresse bien, et son prix est raisonable
Je l'ai essayée en magasin et j'ai été plutot déçu..
Il parait qu'une version avec micro manche va voir le jour!
Pour en revenir au corde du george..c'est filet plat 14 -55 et le sol est une corde de jeu électrique classique?
Sur ma GB10 je suis en 12-54 mais pas filet plat (faudrait que j'essaye d'ailleur)
Ce qui me tue c'est les accords en slide sur grosso modo la longueur du manche et les bends, faut se le taper avec un tirant pareil...
Dans un autre style il me semble que srv c'était aussi du cable de téléphone à la place des cordes
Ma GB10 était livrée en 12 filé plat mais je suis descendue au 11
et là franchement, bend d'1 ton, slide etc... c'est très faisable
J'avais oublié que tu avais une GB aussi, elle est de quelle date ?
La mienne est récente mais c'est une petite bombe
Je copie là un petit bout de l'interview de Benson sur son matos (elle date un peu car maintenant il utilise aussi le JazzKat comme amp)
Citation:
What is your equipment set up for both live gigs and in the studio?
GB : I use the Ibanez GB20 and the GB12 guitars for live performances. The GB12 is just a beefed up version of the GB10; Ibanez refers to it as the anniversary model. These guitars are consistent and I always know what I'm going to get when I plug them in, I designed them that way! My amplifier setup is a Polytone run in series with a Fender DeVille. The Polytone has been one of my favorite amps since Breezin and the Fender has a very quick response which makes it perfect for the fast things I play. The combination of these two amps, with my Ibanez guitars, gives me just the sound I'm looking for in my live shows.
GB : In the studio I will often use guitars from my collection because I can control the situation and make sure they sound the way they were intended to. I always run direct to get a good clean signal and also place a microphone in front of the amplifier. I want that slight bit of distortion and sustain that comes from the amps to give roundness and that live feeling. I use only Thomastik-Infeld strings. I have worked with the Thomastik people and designed a number of sets that I am very happy with.
What gear did you use on the Breezin' session?
GB: I did something on that session that I had never done before or since. I used new equipment that I had never recorded with. It was the first time I recorded with the Polytone as well as my new Johnny Smith guitar. I was taking a chance, but the results are now history.