Pack Bogren Digital - Vente Guitariste.com
Vente privée sur Guitariste.com
Découvrez notre pack Ampknob killer RevC + Bassknob STD + Jens Bogren Signature
-50%
Temps restant
19 J
:
11 H
:
55MN
:
26 SEC
Pour en profiter
x

Projet Burst LP 1959

Rappel du dernier message de la page précédente :
Fenson66
klakosaure a écrit :
Oula ca doit être cher ça


Beaucoup trop cher pour ce que c'est surtout.

Y'a 20 balles de pièces et beaucoup de bla bla commercial.
Le mieux c'est leur "recommandation" pour le choix "33nF + 15nF" , pas du tout dicté par la raréfaction et la hausse considérable des tarifs sur les 22nF

De plus, si c'est le descriptif du kit acheté, les long shaft seront trop longs pour des cotes 59 et les 18 dents sont faits pour des boutons asiatiques.
Il ne faut pas compter sur ceux qui ont créé les problèmes pour les résoudre.

"La religion est une insulte à la dignité humaine. Que ce soit avec ou sans elle, il y aura toujours des gens bien qui font de bonnes choses, et des mauvais qui font de mauvaises choses. Mais pour que des gens bien agissent mal, il faut la religion." S.WEINBERG
klakosaure
En effet c'est curieux du 18 splines
Star wars épisode VII n'est pas un super film !!!! C'est même sûrement le pire !!!
Le cassoulet ? C'est le plat avec de la semoule froide ? Mon fils-8 ans
klakosaure
Juste milieu
Star wars épisode VII n'est pas un super film !!!! C'est même sûrement le pire !!!
Le cassoulet ? C'est le plat avec de la semoule froide ? Mon fils-8 ans
diezel einstein
Fenson66 a écrit :


Beaucoup trop cher pour ce que c'est surtout.

Y'a 20 balles de pièces et beaucoup de bla bla commercial.
Le mieux c'est leur "recommandation" pour le choix "33nF + 15nF" , pas du tout dicté par la raréfaction et la hausse considérable des tarifs sur les 22nF

De plus, si c'est le descriptif du kit acheté, les long shaft seront trop longs pour des cotes 59 et les 18 dents sont faits pour des boutons asiatiques.


C'est sur que c'est pas donné, les miens sont des short shaft, je dois vérifier ce que j'avais choisi comme condensateurs
diezel einstein
Fenson66 a écrit :

Beaucoup trop cher pour ce que c'est surtout.

Y'a 20 balles de pièces et beaucoup de bla bla commercial.
Le mieux c'est leur "recommandation" pour le choix "33nF + 15nF" , pas du tout dicté par la raréfaction et la hausse considérable des tarifs sur les 22nF

De plus, si c'est le descriptif du kit acheté, les long shaft seront trop longs pour des cotes 59 et les 18 dents sont faits pour des boutons asiatiques.


Je viens de vérifier sur eBay, j'avais tout acheté à 79 dollars et voici leur explication concernant le choix de potards et de condensateurs, ainsi que la compatibilité boutons US.

"Welcome To Tone Man Guitar

Tone Man Guitar pre-wired 50's wiring kits will improve your guitars overall tone. Your sound will be stronger, tighter and improved clarity. Notes will open up with greater sustain. Tone and Volume controls are very responsive and smoother. By rolling back your volume some you can clean up an over driven amp. One of my favorite things is the elimination of much of the treble loss when you roll the volume down. All kits are carefully custom hand wired to order. Only the best quality parts are used including vintage Gavitt cloth push back wire just like they used back in the 50’s and 60’s. You will not find a better a better product or selection.

The 59 Les Paul Kit uses Paper In Oil K40Y vintage tone caps for improved overall performance. Excellent clarity, aged vintage warm and woody tones with improved sustainability. These caps are better than Bumble Bee or Vitamin Q's. We have found no better cap. All wired 50's style with premium new components that perform better than the stock electronics found in today's guitars. You will hear and feel the difference.

This Kit Is For:

USA Gibson Les Paul manufactured prior to 1977, All Epiphone Les Paul and most off shore built LP using short shaft pots.

What’s In The Pre-wired 59 LP Kit:

50’s wiring for the very best vintage tone.
Bourns Pro Audio 500K short shaft coarse spline audio taper pots 15% tolerance with Brass Bushings
Paper-In-Oil .033uf K40Y premium aged vintage bridge tone cap.
Paper-In-Oil .015uf K40Y / K75 premium aged vintage neck tone cap.
Tone cap cloth insulation to prevent short outs
Gavitt 22awg vintage cloth push back wire for pot grounding connection.
Assembled template hard board. Template does not get installed. Only used to assure correct component spacing when building, shipping protection and makes your part of the installation easier.
50’s Wiring diagram and easy to read step by step installation instructions.
Every kit goes thru our Performance & Accuracy Testing procedure before being shipped out. Our kits work.
Tone Cap Options: We recommend the cap values that come standard with this kit for the very best Gibson style vintage but if you prefer any of the below tone cap options add a note to the order when purchased and I will substitute if I have that cap value in stock.
.022uf bridge / .015uf neck

Each harness is custom hand assembled after purchase so my lead time to build your kit before shipping is 5 to 10 business days depending on my back log of kits. In stock quantity means I have the parts to build that quantity of kits. You will receive a USPS Ship Tracking number once shipped.

I personally prefer Bourns potentiometers over all other brands including CTS. I have found them to be smoother, responsive and longer lasting. The very best taper available. These pots are 18 spline shaft so USA type knobs will not fit without first pinching the top of the split shaft together a little and slowly push the knob on. Epiphone and off shore type will fit fine. We do offer a line of knobs that fit.

Need New Knobs? Click Visit Store > Knobs

If you have an imported / outside of USA manufactured guitar you may need to modify the potentiometer holes to 3/8 inch to accommodate the full size Bourns pots. Your installation instructions will cover this. If you have questions feel free to email me.

Tone Man Guitar started from my own passion for music, knowledge of electronics and the love of great vintage guitar tone. I am a one man shop, do all the work myself and I guarantee the very best workmanship around. I want you to be Satisfied.

Cheers!

Gary Standerfer

Tone Man Guitar"
NUFAN
  • #57
  • Publié par
    NUFAN
    le 10 May 22, 11:38
chambered?
...mais sur une pancarte juste à côté d'une table, c'est marqué "interdit les punks et les arabes"...
klakosaure
Bah grave, c'est pas très trou historique ça

Oui bon je me tais je retourne à mon vernis en bombe moi...
Star wars épisode VII n'est pas un super film !!!! C'est même sûrement le pire !!!
Le cassoulet ? C'est le plat avec de la semoule froide ? Mon fils-8 ans

En ce moment sur guitare...