Je vois au moins trois choses contestables dans tout ça lol :
- Clonage de phase 45, fuzz face, tube screamer et compagnie. Ensuite je vois rien de très nouveau non plus dans tous ces kits qui reprennent des modifs bien connues et dont le contenu est disponible sur le net gratuitement.
- Ensuite pour l'histoire du vieux jrc4558d qui sonne mieux que je suppose (entre autres) le NJM4558, c'est contesté et contestable. En tout cas Jack Ormann n'y croit pas et RG Keen en conclut ceci :
Citation:
Since the article [l'article sur geofex à propos de la tubescreamer] was written, I've tested several of the new NJM4558's, which come marked "JRC4558D", and they are essentially indistinguishable from the older ones, as pulled from old stock Japanese audio equipment.
Add my vote to "there's no difference between the NJM4558 and JRC4558." It's what I've been saying here when the topic comes up, but the article didn't change.
Citation:
To be even clearer:
by actual listening test as well as o'scope traces and spectrum analysis, there is no audible difference between today's $0.29 NJM4558D and the old ones.
For this part, hunting old stock is a waste of time.
I did not think so at one time, but experience has proven this to be true.
- Et finalement l'intérêt d'utiliser du carbon comp dans des pédales fonctionnant sur du 9V c'est tout aussi douteux, Cf cet article sur geofex :
http://www.geofex.com/Article_(...)p.htm
Après bonne chance et tant mieux pour vous si ça marche...