Forum Eventide

H9 Eventide

Aller à la page: 1 ...  
  • Publié dans effet guitare
Auteur Message
oliolo
Custom Cool utilisateur

Je viens de me faire spammer la nouvelle trouvaille d'Eventide :

"Tomorrow, Eventide unveils its newest addition to their stompbox line, the H9 Harmonizer®. The H9 delivers Eventide's acclaimed sound and can run all of Eventide's stompbox effects. It features a simple, one-knob user interface and also connects wirelessly via Bluetooth to iPods, iPhones and iPads for creating and managing presets, live control and in-app algorithm purchases.

"The H9 is designed to pack all that you need by way of delay, modulation, pitch, and reverb effects, along with a fast, accurate tuner, in a small footprint. We've also created a feature-rich remote control app, H9 Control, for controlling the H9 from an iPhone or iPad, wirelessly via Bluetooth," said Ray Maxwell, Eventide's VP of Sales and Marketing. "As always, our prime directive is to deliver the Eventide sound that our users have come to rely on. Never before has that sound been packed into such a small package," he added.

The H9 comes bundled with a set of the most popular algorithms taken from Eventide's stompboxes: Liquid Chorus, Organic Chorus, Shimmer Chorus, Classic Chorus, Phase XO Chorus, Bias Tremolo, and Opto Tremolo from ModFactor; H910, H949, and Crystals™ from PitchFactor; Tape Echo and Vintage Delay from TimeFactor; and Hall and Shimmer from Space. The standard bundle also includes the first in a series of new H9-specific algorithms, UltraTap Delay™.

All of Eventide's stompbox algorithms and their associated presets are available for in-app purchase. For a limited time, a coupon for one free algorithm will be offered upon registering the product.

While the H9 is fully controllable via its front panel, a free iOS app, H9 Control, can be downloaded to your iPhone or iPad for live editing, creating and managing presets and changing system settings wirelessly via Bluetooth.

The H9 features stereo audio I/O, MIDI I/O and Expression Pedal and Auxiliary Switch inputs.

H9 will be available in March of 2013 through authorized Eventide stompbox dealers. "

Gagne-t-on vraiment en ergonomie ? Je demande à voir et à entendre, en revanche en poids c'est certain, quant au prix de chaque preset...

Citation:
EDIT Guitariste.com : test de l'Eventide H9 Max par la rédaction dispo avec 1 heure de vidéo !
Alerter un moderateur
oliolo
Custom Cool utilisateur

Coupure pub https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Eu5zetgVtS8
Si j'ai bien compris jusque ici, l'engin ne sera pas configurable par USB avec un PC, dommage.
Edit : http://eventide.com/AudioDivision/Products/StompBoxes/H9.aspx
C'est ok pour les PC...

One more.
[url]&a[/url]
Alerter un moderateur
willem
Vintage Méga utilisateur

C'est juste génial
faut juste connaître le prix et le prix des algorithmes en in app purchase.

Bref pour remplacer mon m5 miam

EP disponible: hopeandblackcloud.bandcamp.com
Alerter un moderateur
Starfucker Inc.
Vintage Méga utilisateur

Comes with it

Liquid Chorus
Organic Chorus
Shimmer Chorus
Classic Chorus
Phase XO Chorus
Bias Tremolo
Opto Tremolo

H910
H949
Crystals
Tuner

Tape Echo
Vintage Delay

Shimmer
Hall

Can be purchased after

◦ Negative Phaser
◦ Postive Phaser
◦ BiPhase Phaser
◦ Feedback Phaser
◦ WahWah Q-Wah
◦ Voc-Wah Q-Wah
◦ Positive Flanger
◦ Negative Flanger
◦ Jet Flanger
◦ Thru-o Flanger
◦ Lowpass ModFilter
◦ HiPass ModFilter
◦ BandPass ModFilter
◦ Standard Rotary
◦ Giant Rotary
◦ Modern Vibrato
◦ Vintage Vibrato
◦ Retro Vibrato
◦ Pitch Undulator
◦ Feedback Undulator
◦ Ring (DC) Ringmod
◦ String (AC) Ringmod

◦ Digital Delay
◦ Mod Delay
◦ Ducked Delay
◦ Band Delay
◦ Filter Pong
◦ MultiTap
◦ Reverse
◦ Looper

◦ Diatonic
◦ PitchFlex
◦ Quadravox
◦ Octaver
◦ HarModulator
◦ MicroPitch
◦ HarPeggiator
◦ Synthonizer

◦ Room
◦ Plate
◦ Spring
◦ Reverse
◦ ModEchoVerb
◦ DualVerb
◦ Blackhole
◦ MangledVerb
◦ TremoloVerb
◦ DynaVerb

= LINE6 M5 KILLER

"J'ai l'impression que certains ici ne prennent pas la guitare assez au sérieux... J'en ai surpris en train de s'amuser... Dommage..." - Zepot

FAUVE ? "imiter Thierry Roland qui imite Grand corps malade, c'est pas donné a tout le monde" - Mia Wallace
Alerter un moderateur
Dimebug
Vintage Top utilisateur

a voir le prix du hard et du soft.. l'idee est bonne mais bon, ne pas inclure d'office room, plate et spring et un ou 2 delais de +, c'est loudingue.
Alerter un moderateur
Starfucker Inc.
Vintage Méga utilisateur

500$ pour la pédale, 20$ par patch

ça sera revu à la baisse, là c'est les rumeurs sur le namm

"J'ai l'impression que certains ici ne prennent pas la guitare assez au sérieux... J'en ai surpris en train de s'amuser... Dommage..." - Zepot

FAUVE ? "imiter Thierry Roland qui imite Grand corps malade, c'est pas donné a tout le monde" - Mia Wallace
Alerter un moderateur
Dimebug
Vintage Top utilisateur

faudra que ca baisse (en particulier le hard), sinon, je vois pas trop l'interet, a moins qu'on puisse cumuler 2 ou 3 effet.
Alerter un moderateur
willem
Vintage Méga utilisateur

J'y mettrai pas ce prix. Mais à 300€ oui. En ajoutant le blackhole et le reverse en reverb.

Alerter un moderateur
Starfucker Inc.
Vintage Méga utilisateur

avec le preset "looper" c'est carrément bueno.

Par contre le gros point faible que je vois par rapport à la M5 c'est la question des presets :S

Alerter un moderateur
willem
Vintage Méga utilisateur

il devrait y avoir un menu pour faire défiler les presets comme sur le M5

Alerter un moderateur
Eventide

Top 3 des sujets Eventide :

Recherche achat Eventide :

Recherche Eventide sur Thomann Recherche Eventide sur Euroguitar Recherche Eventide sur Music Store Recherche Eventide sur Star's Music Recherche Eventide sur Pourlesmusiciens
Page 1 sur 120 H9 Eventide
Aller à la page: 1 ...