Le matériel des guitaristes pro(s) - (Sommaire en page 1)

Rappel du dernier message de la page précédente :
marigold
The Coral lors de leur tournée Européene:

A Nantes le 07/11 ils jouaient sur:

James Skelly:

Guitars:

-Martin Acoustic guitar D28
-Martin Acoustic guitar D45
-Guild Starfire
-Fender Telecaster
-Rickenbacker 330 black

Amp:

-Marshall as100d
-Quelque chose qui ressemble à un mesa
Mark I mais qui n'en est surement pas un.

Effects:

-Un gros pedalboard (mais j'ai pas pu voir)



Lee Southall:

Guitars:

-Gibson j200
-Gibson es345
-Fender Mustang
-Rickenbacker 620

Amp:

-Fender Bassman
-Fender Deluxe Reverb Blackface
-Blues jr Tweed ou Deluxe 57
-Marshall as100d

Effects:

-Line6 DL4
-Line6 DM4



Paul Duffy:

Bass:

-Rickenbacker 4003
-Precision Bass (pas sur)

Amp:
-Fender Bassman 50 Silverface
-Vox ac100/ac50
-Ampeg cab'.



En tout cas c'est vraiment un excellent groupe à voir en live.Qui plus est, le dernier album est une perle encore trop méconnue
Dommage que Bill Ryder Jones ai quitté le groupe...

A vendre :
Les paul de 2008
Firebird non-reverse
Visualdistortion
Arctic Muse a écrit :
Pour John 5 , j'ai regardé une vidéo live de lui et normalement il joue sur des Mod four mais là il jouait sur 2 petits combos fender qui était à mon avis d FM 25DSP , il fait souvent ça ou c'est exceptionnel?


Vu et revu sur le topic entier, il faut regarder le sommaire.

3 x JCM 900
Boss SD-1
Boss CH-1
Boss NS-2
Crybaby 95Q ou 535Q
lemg
  • Vintage Ultra utilisateur
cold a écrit :
Au bout d'un moment, il faut arrêter d'être naïf, surtout quand on parle d'énorme machine à fric comme ceux cités plus haut.

Avec les contrats, les pubs etc... comment avoir une certitude sur le réel matériel utilisé par tel ou tel guitariste (surtout ampli et baffle) ?

Y'en a qui mette en avant sur scène leur ampli (non branché) pour respecter leur contrat mais qui utilise leur "vrai" ampli planqué derrière ou même d'autres qui ont la carcasse d'un ampli lambda mais qui l'ont tellement fait customiser, qu'il n'a plus rien à voir avec celui d'origine !!

Idem pour les baffles avec les énormes murs de Marshall alors que le vrai son est simplement repiqué sur 1*12 d'une autre marque en coulisse !!


Attention toutefois à ne pas tomber dans l'excès inverse, tout aussi idiot, qui consisterait à imaginer qu'il y aurait systématiquement du matériel différent planqué derrière.

A part ça, j'ai vu Michael Jones sur scène avec un combo 30th anniversary, plus une tube screamer et un petit rack (comparé à celui des tournées de Goldman s'entend).
lemgement lemg
lemg
  • Vintage Ultra utilisateur
whitezombie a écrit :
cold a écrit :
eneXium a écrit :
Comme status quo qui joue avec des AC30 dans des carcasses de marshall


Et pour troubler les pistes, ces AC30 sont peut-être customisés pour sonner comme des Marshall !!



Oh, comme c'est pervers, ça !


Ca sonne tout de même plus Vox que Marshall si vous voulez mon avis.
lemgement lemg
whitezombie
lemg a écrit :
whitezombie a écrit :
cold a écrit :
eneXium a écrit :
Comme status quo qui joue avec des AC30 dans des carcasses de marshall


Et pour troubler les pistes, ces AC30 sont peut-être customisés pour sonner comme des Marshall !!



Oh, comme c'est pervers, ça !


Ca sonne tout de même plus Vox que Marshall si vous voulez mon avis.


Normal, ces AC30 sont peut-être customisés pour sonner comme des Marshall... qui ont été customisés pour sonner comme des Vox...

ok, ok, je
eneXium
Linkin park en studio (ya pas vraiment le matos, mais regardez bien au fond )

Ibanez/Jackson/ESP user
Marshall user
TWO NOTES Torpedo Live user

"Ce n'est pas la destination qui compte, mais le chemin pour y arriver"
whitezombie
Hello Kitty ! Voilà qui va plaire à ma fille !
manusp
  • Special Top utilisateur
le gonz on croit qu'il enregistre mais en fait il facebook à mort!
whitezombie
Le grand zakk utilise twitter et facebook comme placebo à l'alcool, on dirait !
Tant mieux, ça fait plaisir aux fans et c'est moins nocif pour la santé.
lemg
  • Vintage Ultra utilisateur
Putain, même le phaser y passe.
lemgement lemg
fuzzbox85
Nail Schon - Journey




Citation:
1. BUDDY GUY SIGNATURE BG-95 DUNLOP WAH “I don’t use wah that much, but when I do I like this particular model. I like the way it tapers off. I also like its treble throw. I’ve got a bunch of wah-wahs—I collect them—and I just think that’s one of the best sounding I’ve got.”

2. VOX SATCHURATOR DISTORTION PEDAL “I remember Satch was rehearsing right next door to us a while back, and he had a couple of prototypes he was playing through. Curiosity got me when I saw one in a local music store, so I picked it up. It’s got a hell of a lot of gain which I like, plus it has a lot of variables. I use it to get a creamy distortion tone.”

3. XOTIC AC BOOSTER PEDAL “This is a little like the Satch pedal but with not as much overdrive. It’s a very cool, grainy effect that really doesn’t alter the tone that much; it just pushes the speakers a little harder. That’s what I like about the Xotic pedals—they’re pretty transparent.”

4. XOTIC RC BOOSTER PEDAL “This one has more of an old Ibanez Tube Screamer vibe. It’s more noticeable when used on a clean setting, so I like to use it when my amp’s on clean and I want a little more punch to hit the speakers.”

5. “NEVER WALK AWAY” “Why are we opening with a brand-new song? Because we’ve gone Platinum with the new record, Revelation, that’s why! We’ve got to stay on top of our game. For our next tour I’m planning to mess with arrangements and add some bits and pieces to our material. I think it’s important for us to move on, because there are so many tribute bands out there playing our old stuff exactly like the records. I don’t see why we have to
do that too.” [laughs]

6. GUITAR SEGWAY “This is just me winging it and playing whatever comes out. There are no rules or routine to what I do. It was structured in the past, but then there was no spot in the set where I could really cut loose and play whatever I wanted. So now I just go for it. The following song, ‘Stone in Love,’ starts with just the rhythm guitar part, so it’s the perfect song for me to segue into.”

7. “KEEP ON RUNNIN’ ” “This was just a fun song that I bashed out with the guys back in the Eighties. It’s adrenaline rock, and it’s a bit punkish. It has a rougher edge than a lot of our other material, and I like
that side of the band, especially when we’re playing live.”

8. “SEPARATE WAYS” “We’ve moved this song all over the place—we’ve opened with it, we’ve closed with it, and we’ve stuck it in the center of the set. It doesn’t matter where we put this song because it has always had a strong effect on the audience, all the way back to the first time
we played it—before it was even recorded. It was written on tour and we threw it in the set to see how it would go down. The audience had an amazing reaction to it without even knowing what it was. A big part of Journey’s influence comes from
Motown mixed with R&B and blues, and that’s pretty much where ‘Separate Ways’
is coming from. It’s got a heavier guitar than an R&B song, but I think that’s what makes it sound like Journey.”

9. KEY[BOARD] SEGWAY “I go have a little drink of water and just chill out for a second. It’s nice to have a little break, because our set moves quite fast.”

10. “DON’T STOP BELIEVING” “I found out recently that this song has been downloaded more than any other song in history. So it’s definitely a monster that we have to play every night!”

11. “WHEEL IN THE SKY” “This has become a classic Journey song, and I like the whole vibe of it. I remember I came up with this song after listening to a Fleetwood Mac record. We were on the road, and [Fleetwood Mac’s 1977 album] Rumours had just been released. I was checking out some of Lindsey Buckingham’s fingerpicking stuff, and it kind of stuck with me. Sometimes things just rub off. I’ll remember a bit of something I like, take it and make it my own.”

12. “ANYWAY YOU WANT IT” “This is another one of those songs that people like to hear. It’s energetic and very simple—there are only three chords through the whole song—and it’s set in people’s heads.”

13. “LOVIN’, TOUCHIN’, SQUEEZIN’ ” “We usually play this one at the end because it’s slower. I don’t really like to play it in the middle of a set. Plus, if we play it at the end, we can usually stretch it out a bit and jam on some blues at the front and at the end of it. It’s a fun song to mess with at the end of the night, and people know it and like it. And if we open it up a little bit by jamming, they seem to like it that much more.”
Pedalboard de Greg Howe sur le récent tour qu'il vient de terminer en Inde

lemg
  • Vintage Ultra utilisateur
RUSH

http://www.rjmmusic.com/

Le matériel est connu mais, outre le fait que Michel Muller est maintenant technicien guitare, on apprend quelques détails.

2 G-force servent pour les delays uniquement, le troisième fait essentiellement les reverbs mais aussi le pitch-shifting, quant au quatrième, je crois comprendre flanger, mais je ne suis pas certain.
lemgement lemg
8oris
  • Vintage Total utilisateur
Mogwai:




La liste:
Board #1
Boss TU-2 Tuner
T-Rex Dr. Swamp Double Distortion (older version)
Boss ODB-3 Bass Overdrive
Boss OS-2 Overdrive
Boss OS-2 Overdrive
MXR KFK -1 Kerry King 10 Band EQ
MXR KFK-1 Kerry King 10 Band EQ
Electro-Harmonix Holy Stain
Voodoo Lab Pedal Power 2+
Dunlop Uni-Vibe
Electro-Harmonix HOG
Electro-Harmonix HOG Footswitch
Electro-Harmonix HOG Expression Pedal
MXR Carbon Copy Delay

Board #2
Electro-Harmonix Memory Man w/Hazarai
Boss RV-3 Reverb (possibly RV-5)
Boss DD-3 (possibly DD-6 and or DD-7) x2
4 Channel ?
Voodoo Lab Pedal Power 2+

Source

En ce moment sur effet guitare...