Fractal Audio Axe-FX User's Club/Samples & Videos page 1

Forum Fractal Audio
Forum
Rappel du dernier message de la page précédente :
totoleheron
Firmware Ultra version 8 :
http://www.fractalaudio.com/Do(...)8.zip

8.08
Added Number Springs and Spring Tone parameters to Reverb block. These parameters, in the advanced menu, only affect the Vintage types. Number Springs allows you to vary the number of virtual springs from two to six in increments of two. The Vintage Small defaults to two, Medium to four and Large to six (previously all defaulted to six). The Spring Tone parameter allows you to vary the tone of the Vintage type. The models now all default to a value of 5.00. Presets created with earlier firmware will read 0.0 and can be left as is or adjusted to taste. A setting of 0.0 will result in the same tone as earlier firmware.
Added Extern Startup Value parameters to I/O -> MIDI page. This parameter chooses the startup value of each external controller on power-on. A value of 0% starts the external controller at the minimum, a value of 100% starts it at maximum. You may use this parameter to define the startup state of external controllers when assigned to a MIDI CC# but no MIDI controller is connected.
Added tempo averaging. When tapping the TEMPO button, or sending a Tempo CC message via MIDI, tempo is averaged over the number of taps, up to ten taps. If more then ten taps are entered the average is over the last ten. The averaging is reset if more than two seconds elapse between taps.
Added MIDI Tempo sysex message for use with MFC-101. The SEND TUNER SYSEX parameter in I/O->MIDI is now SEND REALTIME SYSEX and enables sending of the tuner and tempo sysex data. Set this to ON to enable these features for use with the MFC-101.
Added OFF VAL parameter to Modifiers. This parameter allows you to select the point at which the effect automatically disengages. The default value is 5%. Values of 50% or less cause the effect to disengage when the controller is below the value programmed. Values greater than 50% cause the effect to disengage when the value of the controller is above the threshold. This can be used, for example, to program a Wah to disengage at heel down (less than 50%) or toe down (greater than 50%). For example, to program the Wah to disengage at toe down, set the OFF VAL to, say, 90% and turn AUTOENG on.
Added default CC values for all items in I/O->CTRL menu. Using the Reset System Parameters utility will now set the CC values to these values rather than setting all to zero. The new default values are required for the MFC-101 “Axe-Fx Mode” of operation.
Fixed I/O->MIDI parameters not being reset when running Reset System Parameters utility.
Added Nav Left/Right accelerators to Modifier menu.
totoleheron
Mise à jour importante de l'éditeur VERSION: 0.8.296 BETA :
http://www.brains2bits.com/Fractal/Beta/

VERSION: 0.8.296 BETA
Build Notes:
• Updates all the assets: profiles, configs, firmware, banks, presets, etc. for 8.07 firmware.
• Fixes storing blank presets and corrupting preset names.
• Fixed pasting effect causing preset to blank or bad checksum in hardware except for pasted effect.
• Fixed long load times for preset folders (drastically improves startup time when using large preset folders such as spill / scratch).
• Added BackupAndSync feature to automate typical hardware connection tasks.
• Fixes loading presets from source in the Axe-Fx tab via context menu not loading from correct bank.
• Fixes sending sysex to correct sysex ID in PM for some asset types / operations such as uploading cabs to hardware (@ m@)
• Default assets paths now point to user app data folder by default:
o Should fix permission problems when saving assets on Vista / Win7 machines.
o This results in ridiculously long paths on most systems, use PM to select custom workspace paths.
o If you wish to use assets saved in previous builds, copy & paste them from old to new location.
• New firmware update code to makes the process easier, more reliable and provide better feedback.
• MIDI status now updates / refreshes automatically when any MIDI settings change and real time connectivity feedback.
• Optimized Mac MIDI code (and reduced MIDI buffer delay to 90ms for faster transfers).
• Added code to auto-retry bank download if buffer under/over flow (i.e. bad checksum).
• Added "auto-save" option to "Add Effect" dialog (PM not needed to save effects).
• Fixed crash in updating grid on standard models using presets with ultra only effects.
• Fixed crash in BackupAndSync when PM was running simultaneously.
• Fixes new defaults in drive pedals.
• Fixed setting/getting new drive diode setting in drive block.
• Added standard "save as..." options to spill / scratch folder.
• Improved grid cloumn/row DnD
• Fixed DnD target preset GUI render when inserting multiple assets.
• Fixed document links in main menu on Macs.
• Fixed menu / submenu hierarchy rendering and selection where submenu overlaps others.
• Updated installer/uninstaller on Windows (removes settings file automatically).
• Updated QuickStart.pdf (for those who have an aversion to reading readme files).
• Added displyFontColor property to skin for control unit.
The Trout
Petite question aux utilisateurs:

Peut-on downgrader l'axe-fx?
J'ai pas lu les 522 pages désolé si la question a déjà été posée, j'ai par contre lu des posts où il est dit que le son n'est pas le même (les cabs visiblement) d'un firmware à l'autre.
“The type of cap is not as important as the value of the cap, for guitar. In an Amp, your cap type is much more important, as the signal is being passed through the cap all the time. In a guitar, you’re not hearing the cap itself, you’re hearing what the cap is impeding”. Lindy Fralin
Raca
  • Custom Supra utilisateur
  • Publié par
    Raca
    le
Oui tu peux downgrader le firmware.
Les presets en mémoire pourront éventuellement ne pas sonner normalement...
Dimebug
des choses interessante dans ce nouveau firmawre, si seument les journée duraient 4 heures de +...
Les derniers sons que j'ai tirer en live avec l'axe sur des config en micro simple (pas trop mon style en général ;-) ) mon clairement coupé le souffle. Avec 3 simples simultanément engagés on obtient des crunch/clair assez sympa... Y'a pas a dire c'est top comme engin....
The Trout
Raca a écrit :
Oui tu peux downgrader le firmware.
Les presets en mémoire pourront éventuellement ne pas sonner normalement...

Ok cool merci.

Tu parles des presets d'usine? Si oui c'est pas grave
“The type of cap is not as important as the value of the cap, for guitar. In an Amp, your cap type is much more important, as the signal is being passed through the cap all the time. In a guitar, you’re not hearing the cap itself, you’re hearing what the cap is impeding”. Lindy Fralin
Je ne suis sans doute pas dans la bonne rubrique....
Je sais, mais Pardon !

Allons à l'essentiel-> devant le peu de post sur le forum concernant le Digitech GSP1101; je me permets ici de poser une question car je sais certains utilisateurs de l'Axe l'utilisent comme solution de Back-up ou de secours...
Alors je me suis dit que...

Ma question concerne la latence du GSP1101 !
Je suis très fervent de jeu dynamique et je sais que les produits convertisseurs Analog/digital bouffent pas mal de dynamique et rendent un peu "linéaire" le jeu en solo (essentiellement)! Et je déteste cela... (comme beaucoup d'ailleurs car ça gomme les nuances d'attaque, etc...)

Donc si on pouvait un peu m'éclairer sur la latence du GSP1101 !

D'ailleurs d'une manière générale, ça serait super si la latence était donnée dans les caractéristiques techniques de nos bécanes... Parce que nous parle toujours de conversion style 24 bit /44,1k, avec 1 processeur quadra luminique dédié par effet, et blablabla etc... Mais concrêtement ça donne quoi en latence ? (la latence c'est quand même le confort du jeu.)

Je ne veux pas encombrer le topic de l'Axe avec mes questions (tordues) sur le GSP; vous pouvez me répondre en Mp

Merci à tous !
Dimebug
rectif, les mauvais convertisseur a/d bouffe la dynamique, ou un mauvais programme qui tourne derriere, les bons ne bouffent pas la dynamique...

de toute façon les guitaristes confondent souvent la "dynamique" et la "réponse"

La dynamique c'est du punch pur (une variation en Db pour la music), la réponse, c'est les capacités de subtilités en reaction au jeu...
L'axe a une tres bonne réponse, car vraiment dependante de l'intensité de l'attaque des cordes, un comportement variable en fonction des frequences emisent par la guitare... Un pod a une reponse plutot linéaire donc aux capacité de nuances limitées.

Concernant la latence, il suffis de calculer le temps que met le son pour arriver a tes oreilles sur une scene moyenne si tu joue a 5 metres de ton ampli à lampe pour se rendre compte que finalement, la latence, c'est peut etre pas si important que ca, du moins dans une certaine limite ;-)
Le GSp a l'air pas mal, l'eleven rack aussi...
Dimebug a écrit :
la réponse, c'est les capacités de subtilités en reaction au jeu...

Oui Dimebug ! C'est exactement cela que je voulais savoir !!!
Mais il est vrai que l'on a pas une valeur chiffrée de la part des constructeurs...

(par exemple, un G Force avec huit processeurs (je crois ?), 1 par effet qui calcule alors en parallèle à forcément une meilleure réponse qu'une machine à 1 seul processeur qui "calcule" alors en série les différents effets donc qui rallonge le temps de conversion...et donc qui rallonge le temps de réponse...)

En tout cas, merci Dimebug pour de ton intervention !

Je m'excuse encore d'encombrer le forum de l'Axe avec mes problèmes de réponse de processeurs en architecture massivement parallèle....

Ps:1 (ton H&K preamp est intéressant....héhé !!)
Ps:2 (maudite crise ! mon banquier fait la gueule....)
silencer
Ils sont si méchants que ça les Fractaliens?
Nop thierry, bonne zik à toi
dhaiphi
  • Vintage Total utilisateur
thierry 4567 a écrit :

(par exemple, un G Force avec huit processeurs (je crois ?), 1 par effet qui calcule alors en parallèle à forcément une meilleure réponse qu'une machine à 1 seul processeur qui "calcule" alors en série les différents effets donc qui rallonge le temps de conversion...et donc qui rallonge le temps de réponse...)

Attention à ce genre d'arguments technico-ésotériques, on va droit à la sodomie de drosophyles.
Sauvez un eucalyptus, mangez un koala !
gounzy
  • Custom Méga utilisateur
dhaiphi a écrit :
thierry 4567 a écrit :

Attention à ce genre d'arguments technico-ésotériques, on va droit à la sodomie de drosophyles.

+1
steph
-----------------------------------
totoleheron
dhaiphi a écrit :
thierry 4567 a écrit :

d'autant plus que pour ma part j'ai rien compris.
totoleheron
Tiens j'ai retravaillé un peu sur l'éditeur ces derniers jours...

En ce moment sur effet guitare et Fractal Audio...