Gibson Les Paul Brigade

Forum Gibson
Forums
Rappel du dernier message de la page précédente :
Rastacouair
Je ne me contredis pas.
Je dis juste que c'est pas une question de support (ebay leboncoin etc) mais de crédibilité du vendeur. Et sur ebay il est facile de voir si tel vendeur est crédible ou non.
J'ai deux compte ici : en cas de ban, contactez mon multi TheSoulsRemain. Merci.
cheater28
Pascal2430 a écrit :
...intéressant !

En effet, ça ne doit intéresser que moi l'histoire de cette LP malmenée pendant des années.

Il est nettement plus intéressant de gloser sur une dizaine de pages de qui a les rings avec la couleur la plus "historic correct"

"My personal all-time favourite guitar! This heavily modified battered bastard originally featured P-90 pickups, but was routed out to accommodate humbucker pickups. Now it is the home for an original old PAF in the bridge position and an original '63 Patent Number at the neck. One previous owner also had weight relief chambers routed into the body -- not exactly an example of fine Gibson craftsmanship, but in a rather crude way: holes were drilled into the body from the back and then covered with a thick bottom veneer. However, the veneer work is not easily detectable. Additionally, the headstock has been broken several times (expert luthier Boris Dommenget performed the final bullet-proof headstock restauration); a third pickup cavity had been routed in the middle position and refilled again; a Bigsby vibrato system had been installed and removed again; several refrets have been performed -- this guitar has been through it all! The sound is just divine -- somewhere in between a Les Paul and an ES-335. The neck shape is perfect, like an original '59. And the guitar weighs in at only 3.8 kgs! The curious thing about it is that this guitar was part of a trade-in deal when I sold my original 1959 Les Paul Standard many years ago -- the '59 being the more valuable and revered guitar for most. But as soon as I picked up the goldtop, it immediately felt like "my" guitar -- and it took me only 2 seconds to realize that it would be my main guitar for the rest of my life! This gorgeous goldtop has been featured extensively on many of my CDs and on my DVD "Live at the Luna Bar" and it proudly stars the cover of my instrumental CD "Golden Voice Blues". The Nashville bridge now has been replaced with an ABR-1 bridge since)"
GOLD TOP
Je parle pas anglais
FAROUCHE CONSERVATEUR...

THE '59 LES PAUL IS THE HOLY GRAIL OF GUITARS.

PARTISAN DE LA TOUCHE ÉBÈNE.

THIS GUITAR HAS THE SIMILAR "HOLY GRAIL" TONE
THAT A REAL '59 HAS. CC # 26
Pascal2430
GOLD TOP a écrit :
Je parle pas anglais

IT is an Horrible mistake !
stege106
-c'est pourtant bon le milkshake...
Milksnake
stege106 a écrit :
-c'est pourtant bon le milkshake...

Merci, toi aussi !
mashqueen

"LESS Paul"
"who says you need to buy a guitar" Jack White - It Might Get Loud

A vendre :

Fender super reverb blackface original de 1966 avec case pro
Philyon
8O
Ca sort d'où ?
mashqueen
Instagram gibson custom
"who says you need to buy a guitar" Jack White - It Might Get Loud

A vendre :

Fender super reverb blackface original de 1966 avec case pro
Pascal2430
mashqueen a écrit :
Instagram gibson custom

Pascal2430
Pascal2430 a écrit :
mashqueen a écrit :
Instagram gibson custom

un montage photo?
soorel
  • Custom Supra utilisateur
et ta BB pascal ?
Ne pas monter bien haut, peut-être, mais tout seul ! Cyrano de Bergerac (1897), II, 8.

Waxed potted pickups are like sex with a condom, half the feel. MLPF.

C'est quand le moustique se pose sur tes testicules que tu comprends que la violence ne résout rien.

Mes ventes:
Pascal2430
soorel a écrit :
et ta BB pascal ?

Je pense l'avoir demain ! (4 plates formes de tri ... dis donc)
Je suis dans l'attente , vraiment curieux à tous points de vue .
je reste là demain matin, et je fais chauffer l'ampl
soorel
  • Custom Supra utilisateur
Pascal2430 a écrit :
soorel a écrit :
et ta BB pascal ?

Je pense l'avoir demain ! (4 plates formes de tri ... dis donc)
Je suis dans l'attente , vraiment curieux à tous points de vue .
je reste là demain matin, et je fais chauffer l'ampl

y pas intérêt qu'il passe sans sonner le connard
Ne pas monter bien haut, peut-être, mais tout seul ! Cyrano de Bergerac (1897), II, 8.

Waxed potted pickups are like sex with a condom, half the feel. MLPF.

C'est quand le moustique se pose sur tes testicules que tu comprends que la violence ne résout rien.

Mes ventes:

En ce moment sur guitare électrique et Gibson...