MEGADETH - En bien ou en mal, on en parle...

Rappel du dernier message de la page précédente :
Belgian_PEPSI
en tout cas, je vien sde me faire un petit plaisir :p

Je viens de m'acheter countdown to extinction, youthanasia et so far so good so what ^^ pour 18€ le tout :p Alors ceux qui disent qu'un cd c'est trop cher...
Il me manque encore peace sells but who is buying, risk et the system has failed
Jackson Randy Rhoads 5 Ivory --> Randall RG50TC
TallicA
  • Vintage Total utilisateur
MEGADETH AND CAPITOL/EMI TO RELEASE ARSENSAL OF MEGADETH , A TWO-DISC DVD ANTHOLOGY SPANNING BAND'S CAREER OF METAL MASTERY

New DVD Set Contains Nearly Three Hours of Footage, Including Music Videos and 32 Previously Unreleased Live Performances, Home Video and Interviews

In Stores: March 21, 2006

Hollywood , California - January 27, 2006 - Megadeth has teamed with Capitol Records/EMI Music Catalog Marketing to unleash Arsenal of Megadeth , a new comprehensive two-disc DVD collection available March 21. A visual career anthology containing 32 previously unreleased clips, Arsenal of Megadeth chronicles the rise and evolution of the band, providing fans with a heavy metal armory of music videos, interviews, home video shot by Megadeth's own Dave Mustaine and hidden tracks. Clocking in at almost three hours, Arsenal of Megadeth's tracklist was personally compiled by Mustaine, ensuring the ultimate head-hammering Megadeth experience.

Following the 2005 release of Megadeth's Greatest Hits: Back to the Start CD and deluxe CD/DVD collections of singles and fan favorites, Arsenal of Megadeth provides fans with the most in-depth look ever provided into the band's storied history. In addition to 20 of the band's music videos, Arsenal contains a bevy of career-spanning previously unreleased material, including behind the scenes audition footage, a 1995 band appearance on MTV's "Most Wanted," a clip of Dave Mustaine's guest appearance on "The Drew Carey Show," and concert footage from 2005's GIGANTOUR - essential cuts for every Megafan.

In 2005, Megadeth was the headbanging, headlining act of Dave Mustaine's GIGANTOUR, a tour founded on the principles of "fan-friendly" pricing and accessibility to the music. Mustaine's vision for GIGANTOUR was to "put together a festival that consisted of positive bands that play heavy music in a high energy environment." 2005's inaugural GIGANTOUR did just that and was an immense international success. Arsenal of Megadeth contains previously unreleased concert footage from the tour, including a live performance of Megadeth's metal anthem, "Peace Sells."

Megadeth was formed in 1983, and in the words of The Decline of Western Civilization Part II: The Metal Years director Penelope Spheeris, "[have] always been intelligent and uncompromising; they gave an entire generation a new perspective on our troubled world."

Megadeth members Dave Mustaine, Glen Drover (lead and rhythm guitar), James MacDonough (bass) and Shawn Drover (drums) keep themselves engaged with their fanbase by regularly posting to the official Megadeth website ( www.megadeth.com ). The site connects fans to the Megadeth eBay auction site and fan forums, and provides up-to-date official information on all-things-Megadeth.

As Megadeth rips into its 23 rd year, check out Arsenal of Megadeth - an essential weapon for every Rattlehead and metal lover's own DVD armory.

* * *

Arsenal of Megadeth (DVD)

DISC 1

1. "Peace sells..." Film excerpt from Talk Radio

2. Peace Sells Broadcast music video

3. interview, 1986* Compiled interview excerpts

4. Wake Up Dead Broadcast music video

5. Penelope Spheeris intro* Cutting Edge Happy Hour interview

6. In My Darkest Hour Broadcast music video

7. SO FAR, SO GOOD... Compiled interview excerpts w/ video rushes

8. Anarchy In The U.K. Music video - version without sound effects

9. No More Mr. Nice Guy* Broadcast music video w/ film footage

10.Marty Friedman audition* [hidden track] Unreleased audition footage

11. RUST IN PEACE* TV spot for album

12. On the Clash Of The Titans tour, 1990* Compiled tour footage excerpts

13. Holy Wars...The Punishment Due* Broadcast music video - MTV edit

14. MISSION MEGADETH: HEADBANGER'S BALL, 1991* Compiled excerpts from 5/18/91 broadcast show

15. Hangar 18 Music video - longform unedited version

16. Go To Hell Broadcast music video - guitar version

17. COUNTDOWN TO EXTINCTION* TV Spot for Album

18. Rock The Vote 3 Compiled Promo Clips

19. Symphony Of Destruction Broadcast music video

20. Symphony Of Destruction (Edited Gristle Mix)Music video

21. Skin O' My Teeth* Broadcast music video; new edit

22. High Speed Dirt Broadcast music video

23. Foreclosure Of A Dream Broadcast music video

24. A DAY IN THE LIFE OF HOLLYWOOD , 1992* Broadcast Piece

25. Sweating Bullets* Broadcast music video

DISC 2

26. EVOLVER [excerpt] Excerpts from EVOLVER home video

27. Train Of Consequences Broadcast music video

28. Raw footage from Train video shoot* [hidden track]''Making-of' footage shot on set

29. YOUTHANASIA * TV Spot for album

30. Interview, 1994* Interview excerpt (Nick on album cover)

31. NIGHT OF THE LIVING MEGADETH, Halloween 1994* Broadcast interview excerpts & live performance

32. MTV MOST WANTED, 1995* Broadcast performance on 3/28/95 show

33. interview, 1994* Interview excerpt (Dave on A Tout Le Monde)

34. A Tout Le Monde* Broadcast music video

35. Interview, 1994 contd.* Interview excerpt (Dave/Nick on shows & touring)

36. Reckoning Day* Broadcast music video

37. CRYPTIC WRITINGS* TV Spot for Album

38. Trust Broadcast music video

39. Trust music video rushes* [hidden track] Rushes from video shoot

40. CRYPTIC TV* EPK for Cryptic Writing Album

41. Almost Honest* Broadcast music video

42. A Secret Place * Broadcast music video (no bouncing balls version)

43. Argentina , 1998* Backstage/interview/distant live shots from arena

44. THE DREW CAREY SHOW, 1998* Broadcast show - Mustaine appearance

45. RISK teaser film * Promotional 'teaser film'

46. Insomnia* Broadcast music video

47. Sweating Bullets (live at GIGANTOUR, 2005)* Live Concert Footage

48. Peace Sells (live at GIGANTOUR, 2005)* Live Concert Footage

49. YOUTHANASIA album cover shoot* Raw footage of babies from album cover shoot

*Previously Unreleased
Darrell Lance Abbott 20-08-1966/08-12-2004
R.I.P Cowboy!!!
berrybrest
lixir a écrit :
Friedman est sans conteste l'un des gratteux qui a changé ma façon de concevoir les soli , j'ai eu le déclic sur les 2 morceaux suivant :
- Tornado of souls sur l'album rust in peace (l'un des solo les plus terrifiant du metal)
- the killing road sur youthanasia

Pareil . Mais je rajouterai le solo de Lucretia (peut-être le plus beau pour moi).

Sinon j'ai toujours trouvé Introduction mauvais ...
David Soltany
Ah mais oui c'est clair, une pure merveille Lucretia !!!!!
Mais j'ai essayé de faire dans le très restreint car la plupart de ses soli sont merveilleux (Hangar 18 ses interventions sont splendides, l'inévitable symphony of destruction pareil une bombe, victory, family tree, le trop souvent oublié captive honour, que je trouve vraiment top, bref y en a un paquet)
Mais Lucretia est , c'est vrai, un moment de mélodie intense.
Belgian_PEPSI
vous oubliez les 2 soli enchainés de youthanasia! Tout simplement magnifiques!
J'aurais tendance a dire que le 1er est de mustaine et le 2eme de friedman, mais je peux me gourer, je connais pas encore super bien leur jeux...
Jackson Randy Rhoads 5 Ivory --> Randall RG50TC
Droopy22©®
ah tiens j y pense
bouteille d eau a la mer
quelqu un aurait des photos du concert du 21 avril 1995 ? (ou 96)
c etait la tournée Youthanasia
instant memorable dehors avec un vigil qui ressemblait a Barry White et que tous en coeur nous l acclamions "BARRY WHITE BARRY WHITE BARRY WHITE", et apres CoC pendant la pub pepsi cola, Cindy Crawford qui passe la tondeuse "CINDY CRAWFORD CINDY CRAWFORD", j vous passe le moment ou dehors le panneau des dates prevues a annoncé Dorothée
mais si vous avez des photos du concert, j suis ultra preneur, j suis meme pret a les scanner une par une avec dedomagement consequent si j en abime une
achete preamp. jackson JX-3 => mp ;)
Sad but true
TallicA a écrit :
New DVD Set Contains Nearly Three Hours of Footage, Including Music Videos and 32 Previously Unreleased Live Performances, Home Video and Interviews

Arsenal of Megadeth

Il me le faut
Ca va etre long!
TallicA
la jaquette du dividi!

R.I.P Cowboy!!!
berrybrest
lixir a écrit :
le trop souvent oublié captive honour, que je trouve vraiment top,

Je n'avais pas cité celui-là parce que c'est tout simplement mon morceau préféré de Megadeth , du début à la fin !

Sinon pour l'Arsenal je ne sais pas trop quoi penser. La majorité des trucs c'est du déjà vu , j'aurai préféré une compilation de morceaux live retraçant la carrière. Et pour faire 3h, un live complet avec le dernier line-up.
Parce que bon, les clips ça va 5 minutes, d'autant que ce n'est pas du Spielberg !
Belushan
Sad but true a écrit :
TallicA a écrit :

Arsenal of Megadeth

Il me le faut
Ca va etre long!

j'espère que la sortie européenne sera la même sinon oui ça va être très long
si vous souhaitez créer un site web sympa http://www.biozlab.com
TallicA
berrybrest a écrit :
lixir a écrit :

Je n'avais pas cité celui-là parce que c'est tout simplement mon morceau préféré de Megadeth , du début à la fin !

Sinon pour l'Arsenal je ne sais pas trop quoi penser. La majorité des trucs c'est du déjà vu , j'aurai préféré une compilation de morceaux live retraçant la carrière. Et pour faire 3h, un live complet avec le dernier line-up.
Parce que bon, les clips ça va 5 minutes, d'autant que ce n'est pas du Spielberg !

tu m'étonnes, dans l'ensemble le contenu est vraiment très moyen!!!
R.I.P Cowboy!!!
Karadoc
berrybrest a écrit :
lixir a écrit :

des fois ça vaut mieux !!! [/b]
il est vrais que les clips de mégadeth sont assez spéciaux mais délirants
Droopy22©®
celui de sweeting bullets est tout particulierement sympa et cadre tres bien avec le personnage

sinon celui de hangar 18 et les bruitages des pistolets lazer des aeronef
excellent

celui de die dead enough je l ai pas trop compris
achete preamp. jackson JX-3 => mp ;)
Karadoc
et puis il y en a de vraiment bons, comme celui où on voit des gars faire du parachutisme !
Je trouve qu'il est bien classe celui là !
TallicA
ah ouai et Crush 'Em alors c'est pas un putain de clip ça? Van Damme en guest c'est la classe!!!
R.I.P Cowboy!!!

En ce moment sur groupes / artistes pros...