DREAM THEATER - OCTAVARIUM

Rappel du dernier message de la page précédente :
NeoSephiroth
Perso j'acroche pas trop sur Octavarium.. j'ai du l'écouter 1 ou 2 fois en entier.. Je prefère les bon vieux albums..
dave70
  • Custom Cool utilisateur
Nestor666 a écrit :
sculler a écrit :
c'est un groupe à connaitre absolument

8varium est un très bon disque qui divise mais qui a le mérite d'être varié...


--> je le trouve pas si varie que ca cet album....99% des morceau c'est du rock progressif voir du pompage integral sur leurs influences...


D'accord avec toi. Entre Muse, U2, Pink Floyd, Yes....... Dt a TROP laissé voir ses influences à mon gout. De plus, l'album 8VM, je l'ai ressenti chiant. Deux chansons sortent du lot, TROAE et SS. Le titre éponyme annoncé comme le chef d'oeuvre du groupe............est mais chiant à mourir. Comment à l'écoute de Metropolis, de ACOS, de In the Name of God ose t'on appeler ce titre le plus grand de leur carrière. On parle du même titre, c'est sur?????? Vu qu'ils vont rentrés en studio, le ^prochain album devrait sortir en 2007. J'espère que ce n'est qu'un album de transition avant un nouveau chef d'oeuvre (je leur fais confiance ).

Mais il est pour moi certainement leur plus mauvais album, je préfère encore FII ou WDADU qui étaient tous deux meilleurs
Sex, drugs and Rock'n'Roll, la devise de ts les rockeurs
webswordmaster
moi j'adore le titre octavarium

super inspiré ou non

fuck off aux frustrés qui se permettent de dire "octavarium c'est de la merde"
presentez moi vos productions qui font que vous pouvez avoir cet avis, on en reparle apres


apres ne pas aimer cet album et/ou le trouver trop inspiré par les autre sje le concois, pas de souci.
Johnny_Guitar
moi c'est un fan de DT qui m'a fait découvrir le groupe, donc je les ais tous écoutés presque chronologiquement
Images and Words et Awake ont été une bonne claque et un vrai régal,
Train of Through je l'aime beaucoup aussi mais je le trouve trop technique (et pourtant j'aime ça en général), Change of seasons, le premier morceau est super les autres moins, le Falling into infinty j'ai pas aimé, je l'ai trouvé trop insipide à part un ou deux morceaux genre peruvian skies
les lives j'aime bien même si on a souvent l'impression d'écouter la version album tellement ils sont cleans et la voix de Labrie en live m'est de plus en plus insuportable, bon après il y a des compensations : le solo de Petrucci sur le Once in a live time

et Octavarium: ben je le trouve sympa mais moins intéressant que I&W et Awake, même si je trouve quelques morceaux sympa genre Octavarium ou Never enough, je trouve qu'il y en a aucun qui décolle vraiment, bref je le trouve sympa mais sans plus
Illustrations, graphisme : http://www.raphaeldelrosario.fr/
dave70
  • Custom Cool utilisateur
webswordmaster a écrit :
moi j'adore le titre octavarium

super inspiré ou non

fuck off aux frustrés qui se permettent de dire "octavarium c'est de la merde"
presentez moi vos productions qui font que vous pouvez avoir cet avis, on en reparle apres


apres ne pas aimer cet album et/ou le trouver trop inspiré par les autre sje le concois, pas de souci.


En voilà une sacrée tolérance, dis donc. On a bien le droit pas avoir aimé cet album, non????
Sex, drugs and Rock'n'Roll, la devise de ts les rockeurs
DuncanIdaho
Pour ma part, je pense à un effet de lassitude. Je n'ai pas pu écouter vraiment octavarium alors que j'avais vraiment envie de l'apprécier et que je ne le trouve pas mauvais. Par contre, il m'aurait peut-être plu si je ne m'étais pas déjà bouffé 100 fois le reste de leur discographie. Reste de leur discographie dont je me rends compte aujourd'hui que je n'ai plus non plus envie de l'écouter alors que je la trouve excellente.

Bref, même avec un album excellent à tous points de vue, peut-être arrive-t-on au bout d'un temps à ne plus avoir envie d'écouter un groupe que l'on connait trop, particulièrement quand ce groupe produit une musique parfois excessivement riche et difficile d'écoute
Les petits pains, ça fait du bien au ventre et les gros pains, ça fait du mal aux oreilles.
ESPKH2
  • Vintage Top utilisateur
DuncanIdaho a écrit :
Pour ma part, je pense à un effet de lassitude. Je n'ai pas pu écouter vraiment octavarium alors que j'avais vraiment envie de l'apprécier et que je ne le trouve pas mauvais. Par contre, il m'aurait peut-être plu si je ne m'étais pas déjà bouffé 100 fois le reste de leur discographie. Reste de leur discographie dont je me rends compte aujourd'hui que je n'ai plus non plus envie de l'écouter alors que je la trouve excellente.

Bref, même avec un album excellent à tous points de vue, peut-être arrive-t-on au bout d'un temps à ne plus avoir envie d'écouter un groupe que l'on connait trop, particulièrement quand ce groupe produit une musique parfois excessivement riche et difficile d'écoute


Je rejoins cette explication. J’ai énormément écouté de Dream Theater pendant une époque et à la sortie de 6 Degrees, de même lors de la sortie de Train Of Thoughts d'ailleurs, je me trouvais dans cet état d’esprit… A savoir que lorsque j’essayais d’écouter ces albums, je savais que j’avais quelque chose de très bon entre les mains mais je n’avais pas le courage de me mettre à fond dans l’écoute . Finalement, après un long break de DT, je les ai redécouverts avec la sortie d’Octavarium. Je suis allé les voir en concert et j’ai de nouveau apprécié le groupe et c’est seulement à ce moment que j’ai découvert le 6 degrees et ses successeurs. Je crois que c’est un groupe qui demande beaucoup d’efforts lors des écoutes. Leurs albums sont en effet très riches et on peut facilement faire une overdose de DT.

Personnelement, j’aime beaucoup Octavarium. Ce n’est pas mon préféré du groupe mais ce n’est pas un mauvais album selon moi. Le seul truc qui me gène vraiment, ce sont les passages entiers de chanson qui semblent tout droit sortis d’albums d’autres groupes… Je trouve que ça frise limite la malhonnêteté intellectuelle par moment. Vivement le prochain donc !!!
vincentvince
Je viens seulement de l'écouter, je l'ai loué, plus 6 Degrees.

Franchement, je le trouve excellent; peut être moins dans l'esprit "démonstratif" et hyper technique, mais au niveau des mélodies, j'ai trouvé cet très soigné; je ne me lasse pas de l'écouter, c'est un vrai régal.
PISS and LAUGH
Nestor666
pour les gens presses voila la review du cd/dvd score(dsl c'erst en anglais)

"Sorry it took me so long to post this but the simple reason for this was that I was quite busy and there’s just SOOO MUCH to view on these two DVDs that it has taken me this long to see it all. For those who weren’t at the RCMH show or need a reminder what’s on these DVDs:

Disc 1:
The Root of All Evil
I Walk Beside You
Another Won
Afterlife
Under a Glass Moon
Innocence Faded
Raise the Knife
The Spirit Carries On

+++ Enter the 30 members of the Octavarium Orchestra +++
Six Degrees of Inner Turbulence
Vacant
The Answer Lies Within
Sacrificed Sons
Octavarium
--- Encore:
Metropolis Part I


Disc 2:
The Score So Far (band documentary)
Octavarium Animation
Bonus tracks:
* Another Day (Tokyo 1993)
* The Great Debate (Bucharest 2002)
* Honor Thy Father (Chicago 2005)


I’ve been looking forward to this DVD a lot since it was shot on my 28th Birthday and I was at the gig myself. I’ve been raving about the orchestral arrangements of conductor Jamshied Sharifi ever since. With this DVD I can finally share my RCMH experience with everyone. Possibly the best thing about it is the fact that they really managed to capture the amazing atmosphere at Radio City Music Hall. Not only are there many shots of the hall and the audience, the sound also creates the kind of ambience you’d wish for if you were there. Technically this is a brilliant release, both picture and surround sound leave nothing to be desired. The “band only” tracks sound great but when the orchestra is added it all reaches a whole new level. I’d say the 90 or so minutes of the second set and the encore are among the best audio experiences available today. Yes, it really sounds that good. Also the picture quality and editing are excellent. The camera men did a beautiful job capturing the concert and Mike managed to capture most of the small details that make watching DT live so entertaining. You want to see Jordan play the big analog synth “cupboard” on Afterlife and Octavarium? You want to see Petrucci strumming Myung’s strings during Under a Glass Moon? Petrucci and Myung fretting notes on each other’s instruments during Octavarium? It’s all here. Most of the time this is achieved simply by clever editing, only during Octavarium does Mike use some split-screen effects. And then it makes sense, since not only is there so much going on during the instrumental section, there’s also that infamous animated video playing in the background. For those who want to see the whole thing, it’s included as a bonus on the second disc.

I’d like to say a few things about Jamshied Sharifi’s orchestral arrangements. I think he did a tremendous job. Not only did he transfer many keyboard parts to the orchestra flawlessly, the added orchestra parts really do add to the music without distracting from the original composition. Several sections that didn’t have any synth strings before are now orchestrated and it never sounds overdone. Sometimes Jamshied added quite prominent melodic lines and they all fit the songs real well. The best example being Metropolis: I promise you’ll be missing some of those additional melodies when listening to the studio version in the future. Also it’s nice that the band left some space for the orchestra alone: The Six Degrees Overture, the first verse of Goodnight Kiss and all of Vacant are played without the band (except James of course) and they all sound good. Honestly I would’ve preferred to see the Overture with the full band but it sure is a nice dramaturgic effect to have the band enter afterwards.

My complaints are rather minor. Sometimes Jordan’s piano is mixed too low and doesn’t cut through the wall of sound too well. And as much as I like the sometimes obscure song selection during the first set, there’s no way to deny that it really pales in comparison to the Orchestra set and encore. So the main thing that I’d wish for is to have even more tracks with the orchestra. Yeah, I know… “Never Enough” and all… Maybe at the 25th Anniversary show!

To answer two technical questions right away: The guitar dropout during Under a Glass Moon has been fixed and you won’t notice a thing (other than Petrucci not being shown for some time). And the layer change is right in the middle of War Inside My Head, so if you want to hear the whole Six Degrees suite uninterrupted you’ll need either a really good DVD player or the CD version. Speaking of which, I also have the three CD edition and it sounds excellent!

The second disc contains three bonus tracks. The first one, Another Day, is a leftover from the show that was released on VHS (and later on DVD) as Live In Tokyo. Obviously the picture quality and sound can’t match that of the RCMH show, but it’s in no way worse than the rest of the Tokyo concert. James’ performance – as is to be expected – is a bit on the screechy side, but nothing too bad. Not a spectacular track, but an understandable addition. With this move Images And Words joins When Dream And Day Unite and Scenes From a Memory as the third DT album to have been released on live DVD in its entirety (although spread over several releases). The other two songs are welcome additions as I feel those two absolutely should’ve been on Live At Budokan. The picture quality on these is surprisingly good as is the camera work. The weak points: The Great Debate sounds pretty thin (especially at the beginning, it gets better later on), probably a soundboard recording or something. And since this was filmed for TV, you have to live with the usual problem: Hardly any footage of the bass player. Honor Thy Father fares better in this respect. This time Jordan isn’t shown too often, but on this song it’s not really that much of a problem. My major complaint here is the fact that Mike’s opening wasn’t caught on tape. Oh well, they’re just bonus tracks for a reason, right? While the RCMH show was filmed in 16:9 widescreen format, all the addional tracks are in 4:3. Also while there’s a 5.1 mix available, it sounds just artificially enhanced rather than really good.

The documentary is about an hour long and tells the story of the band since the very beginning. You get to see Mike and the two John’s revisiting Berklee (“That’s where our rehearsal room was!”) which is kinda neat. Also there’s some pretty cool early footage of them performing as Majesty with Chris Collins (including excerpts of Take Hold of the Flame). Too be honest there isn’t much here that the avid DT follower wouldn’t know or have seen already (although I’m sure some aren’t familiar with the Derek footage from the Awake PPV). While Charlie Dominici and Derek Sherinian both add comments on their time in the band, predictably Kevin Moore didn’t feel like contributing anything. I was hoping for some LTE studio or live footage but they kinda rushed past that project despite its importance for the development of the band. The documentary ends with the RCMH gig and as usual you get to see and hear a lot of fans voicing their opinions on their favourite band. The one thing that I miss the most here is some kind of interview with or commentary from conductor/arranger Jamshied Sharifi and the members of the Octavarium Orchestra. I would’ve loved to hear what they have to say about the band’s music and the concert in retrospect.

Overall this is quite a package. The first disc runs for over 2 hours and 40 minutes, the second one for over an hour and a half. Maybe now you understand why it took me so long to watch it all before writing this review. In my opinion this is the best Dream Theater DVD so far, as it destroys everything pre-Budokan in terms of picture and most importantly sound quality and I think the song selection and the added orchestra put it quite a bit above the Budokan DVD as well. It’s hard to single out specific highlights but keep in mind that you get to see three of Petrucci’s best solos in recent time backed by a real orchestra (Goodnight Kiss, Sacrificed Sons, Octavarium ending solo) – awesome! And one thing clearly stands out: The encore is just INCREDIBLE. The orchestration on this one is just amazing and lifts the song to a whole nother level. This version of Metropolis is probably the best thing DT have recorded so far. Easily worth the price of admission alone. Yes, it’s that good.

So congratulations and thanks to Mike for capturing this magical evening in such a perfect way! And hey, I even made it into one of the crowd shots! I’ve pretty much stopped listening to live albums a few years ago as I feel they are just worse sounding versions of songs that I can listen to in the studio versions. This one is clearly more than that and I’m certain that I’ll be listening to it for quite a while.

Highly recommended! "
"I'm just inspired by everyday life. I find it very wondrous. There is so much to reflect upon, to write about, to dream about, and to hope for."

Joe Satriani
TallicaBoyz
et en plus un petit trailer du dvd cet ici

Vivant à genoux dans la conformité ou mourant sur tes pieds honnêtement, suivant notre instinct pas une tendance, nous irons à contre sens jusqu'à la fin..."
Väsh the Guitar
Ca y est le DVD est sorti, je l'ai acheté ce matin, et un premier avis: c'est génial! Mieux que le Live at Budokan, l'orchestre donne une nouvelle dimension a la musique de Dream Theater! Du tout bon!
"Tu la sens, ma grosse intelligence?"
Belushan
mazette j'étais complètement passé à côté....demain je l'achète !!!
si vous souhaitez créer un site web sympa http://www.biozlab.com
Väsh the Guitar
Belushan a écrit :
mazette j'étais complètement passé à côté....demain je l'achète !!!


Bonne initiative!
"Tu la sens, ma grosse intelligence?"
Skelter
  • Vintage Total utilisateur
DVD acheté!

Je sens que je vais me faire une tite soirée Dream.
"Sans une faciale de temps en temps, peut-on réellement parler d'amour?", Ben.oît

#Free the nipple!
#FreeMissDaisy

En ce moment sur groupes / artistes pros...