Metallica - En bien ou en mal, on en parle

Rappel du dernier message de la page précédente :
Bakachan
jerome snail a écrit :
Je crois qu'il utilise des triaxis pour les concerts... à confirmer.

4 Triaxis, 2 Diezel VH4
cabask
  • Custom Supra utilisateur
jeromeP a écrit :
Sur le St Anger (que je n'ai jamais écouté en entier faute d'envie de l'écouter en entier !) j'me suis toujours demandé si ce bon vieil idiot de lars n'avait pas oublié le timbre !


Bah si, il l'a enlevé en fait.
Art858Z
  • Special Supra utilisateur
ayé j 'ai le big coffret de la mort !parcontre c'est vraiment con qu'on puisse pas choisir ca taille de tshirt ...
Syraks
  • Custom Total utilisateur
Bah il me semble qu'on peut choisir! En tout cas, je l'ai commandé en taille M...
jerome snail
Art858Z a écrit :
ayé j 'ai le big coffret de la mort !parcontre c'est vraiment con qu'on puisse pas choisir ca taille de tshirt ...



Ce qui m'intrigue c'est le CD demo, y'a quoi dessus exactement ?

Moi je vais acheter ma copie cet après midi
Guitariste de Deficiency (Melodic Thrash Metal), Gasworks (Hard/Heavy) et In Absentia.

ESP Horizon (à vendre)
Edwards Forest GT (bientôt x2 :D)

N.O.S User (CA100 + 2x12 XL V30)
Art858Z
  • Special Supra utilisateur
ben c'est les demo de l'album dans le meme ordre avec le titre des demo
Art858Z
  • Special Supra utilisateur
non aucun désolé
MetalthomA
ce midi j'ai été le chercher à la fnac et une femme avait pris le Coffin Case et j'me suis bien marré.... déjà pour ce pris là, la boite en carton sa fais tache mais en plus la caissière l'a retenu je ne sais combien de temps.... savait pas ce qu'elle avait entre les mains la jeune dame!
metallucas
Critique de Rolling Stones US :

BRIAN HIATT a écrit :
In the Eighties, thrash metal wasn't a scene, it was an arms race: riffs kept speeding up, drum kits got bigger. But with 1991's Black Album, Metallica opted for unilateral disarmament, slowing their tempos, shortening their songs and smelting their chugging guitars and piston-powered drums into armor-plated pop hooks. After that, the band rushed from one reinvention to another, starting with the Southern-rock infusion of 1996's Load and culminating in the muddled, bizarrely produced group-therapy session of 2003's St. Anger. No longer: Death Magnetic is the musical equivalent of Russia's invasion of Georgia — a sudden act of aggression from a sleeping giant.

Just as U2 re-embraced their essential U2-ness post-Pop, this album is Metallica becoming Metallica again — specifically, the epic, speed-obsessed version from the band's template-setting trilogy of mid-Eighties albums: Master of Puppets, Ride the Lightning and, especially, the progged-out ...And Justice for All. That much is clear from the 90-second mark of Death Magnetic's first track, "That Was Just Your Life," where the band unleashes a barrage of James Hetfield's dutta-duh-duhnt riffing and Lars Ulrich's octuple-time double-bass-and-snare smashing. That long-vanished sound, as essential to Metallica as variations on the "Start Me Up" riff are to the Stones, is all over the album —you wonder how these fortysomething dudes are going to handle playing it live night after night. (Enter chiropractor.)

Death Magnetic marks the group's split with producer Bob Rock, who helmed every Metallica album from 1991 to 2004 and pushed them toward concision and immediacy — until St. Anger, when he seemed to throw up his hands altogether. (As the 2004 documentary Some Kind of Monster demonstrates, Rock deserved credit for getting any music at all out of a band determined to self-destruct.) New producer Rick Rubin shoves Metallica in the opposite direction: Half of Death Magnetic's tracks are over seven minutes long, with song structures that are not so much "verse/chorus/verse" as "long intro/heavy jam/verse/even heavier jam/chorus/bridge/wild solo/outro."

This feels like the right move for an era where Guitar Hero is the new rock radio. (Appropriately, the full album will be downloadable for GH play.) And it's not as if Top 40 stations were going to slip in Metallica between Chris Brown and the Jonas Brothers, anyway. These songs rarely feel too long: At their best, they combine the melodic smarts of Metallica's mature work with the fully armed-and-operational battle power of their early days. "The End of the Line" is a freight-train rocker with a ricocheting riff and lyrics about a doomed, drug-addicted star. It builds to a frantic guitar duel between Kirk Hammett and Hetfield, a wah-wah-crazed solo and, finally, a bridge that feels like an entirely new song. And the spectacular "All Nightmare Long" — a thematic sequel of sorts to "Enter Sandman" — combines relentless Master of Puppets guitars with a Black Album-worthy chorus.

St. Anger was a misguided attempt to recapture the band's mojo by sounding "raw" — but Death Magnetic manages to sound huge, polished and tough. The musicianship feels thrillingly live throughout, and nimble new bassist Robert Trujillo helps, even though he's mostly heard as a distant, ominous rumble. (Has there ever been a more bass-averse band in rock?)

There's supposed to be a lyrical theme here — something about death — but it's hard to discern. After expanding his lyrical palette on previous albums, Hetfield is now so determined to re-metallize that he pushes toward self-parody: "Venom of a life insane/Bites into your fragile vein," he barks on "The Judas Kiss." The "One"-style half-ballad, half-thrasher "The Day That Never Comes" appears to be yet another tale from Hetfield's rough childhood, complete with the awful pun "son shine."

But if you ignore the lyrics, Death Magnetic sounds more like it's about coming back to life. Everything comes together on the fan-favorite-to-be "Broken, Beat and Scarred," which manages to channel the full force of Metallica behind a positive message: "What don't kill ya make ya more strong," Hetfield sings, with enough power to make the cliché feel fresh. The aphorism he paraphrases happens to come from Nietzsche's Twilight of the Idols, which is subtitled How to Philosophize With a Hammer. Metallica's philosophizing may get shaky — but long may that hammer strike.

satrianou
t'ain, ça y est, j'ai mon graal aussi!!...

c'est une T U R I E c'et alboume!!...

Enfin la galette que j'attendais de leur part, un mix entre "master and justice for black loaded"!!... l'evolution normale des four hoursemens!!!...

merci James, merci lars, merci kirk (va falloir travailler ses solis plus proprement quand meme), merci tout le monde quoi!!...
Kent Frusciante
Pour savoir il coute combien le CD en France? (car je suis a Londres et j'ai l impression que les CD sont moins chers)
metallucas
8O
Le Parisien a écrit :
DEPUIS la sortie de leur album « St Anger », en 2003, et le formidable documentaire « Some Kind of Monsters » l’année suivante qui montrait ces gros durs en garçons finalement assez sensibles, l’étoile de Metallica avait quelque peu pâli dans le coeur des durs à cuire. Avec ce « Death Magnetic » de bruit et de fureur à la pochette évoquant tout à la fois un cercueil et un sexe féminin, ils reviennent à leurs fondamentaux.


A savoir une collection de dix titres à la rythmique de marteau piqueur où se succèdent morceaux sous amphétamines et purs et simples bombardements sonores (« My Apocalypse », « Broken Beat & Scarred »). Ou encore des ballades de près de huit minutes entrecoupées d’accélérations et de solos de guitares. A l’image de « The Unforgiven III » et du premier single extrait « The Day That Never Comes », très représentatifs de la forme retrouvée de Metallica.


Putain Le test de Rorschach version Le Parisien, j'en redemande.
PSispo à en prix vert à la fnac autour de 15 €
Doc Loco
Enter chiropractor

In rod we truss.

"Quelle opulence" - themidnighter

"It's sink or swim - shut up!"

En ce moment sur groupes / artistes pros...