Forum Squier

Squier J. Mascis Jazzmaster

Aller à la page: 1 ...  
Auteur Message
yauckt
Custom Cool utilisateur

Roooh,

prévu en théorie pour octobre la Squier J. Mascis Jazzmaster

basswood body, maple neck, C-shape, rosewood fretboard, 21 jumbo frets, nut width 42,5mm, scale 648mm, 2x jazzmaster single coil pickups, adjusto-matic bridge with vintage style floating tremolo, toggle switch, gold anodized aluminium pickguard, finish vintage white

Pan dans tes dents !!!

petit extrait d'une interview de l'interessé :

How sweet is it to have your own signature guitar, could you tell me about your signature Jazzmaster guitars?

" I could have as much or little (input) as I want I think. I didn’t get too crazy and specific with things because it seems the more stuff you want, the most expensive its gonna get, so I was trying to keep it (the price) as low as possible. I didn’t want anything that crazy. It was just people at Fender have all been into it for a very long time. Now, there’s gonna be a Squier, which is cool. I just want to have it not be so expensive, have kids be able to buy it. "
Alerter un moderateur
mitch23
Special Ultra utilisateur

Elle a de la gueule, maintenant faut voir si elle sonne et à quel prix ils vont nous la sortir? lol
Alerter un moderateur
Tyrt
Custom Méga utilisateur

Superbe, mais je déteste accastillage doré et pickguard doré aussi.

M. Hyde
Vintage Total utilisateur

Tyrt a écrit :
Superbe, mais je déteste accastillage doré et pickguard doré aussi.

L'accastillage n'est pas doré ^^
Perso j'aime beaucoup, après j'ai vu ce pickguard gold anodized (?) sur une strat Squier CV 50's et j'ai trouvé ça très cheap, j'espère que ça va pas faire la même chose sur celle la.

Spotify : bit.ly/SpotifyAlterLabEP
Deezer : bit.ly/DeezerAlterLabEP
YouTube : bit.ly/YoutubeAlterLabEP

__Ze Gear Lab__
Emission française de test de guitares !

Dernier épisode en ligne : tête d'ampli Victory Sheriff 44 !
https://www.youtube.com/watch?v=-e_nxTgw8jM&t=876s
Alerter un moderateur
Samu15
Custom Ultra utilisateur

Une Jazzmaster qui ressemble à une "vraie" Jazzmaster (i.e. pas avec un jack de Strat...) chez Squier, ça va faire mal !
Alerter un moderateur
Jeune Freluquet
Custom Top utilisateur

Oui j'espère qu'elle ne sera pas à + de 500e car sinon autant prendre une jazz jap
Alerter un moderateur
bobofran
Vintage Cool utilisateur

Avec un pickguard mint ... miam !!!
Alerter un moderateur
Waggins00
Vintage Total utilisateur

Bonne idée!

Alerter un moderateur
bobofran
Vintage Cool utilisateur

+ capot cream pour les micros ; )
Alerter un moderateur
yauckt
Custom Cool utilisateur

Pour le prix et la disponibilité, je suis tombé la dessus sur les forums shortscale.org :

I rang Dolphin Music who then put me through to another one of their companies who tell me they ordered these on the 2nd & they are due in next week RRP £329

Egalement ceci :

As of today thomann.ie have a product entry for a new mascis jazzmaster which will retail at 394€. There is no mention if its a squier or not but more than likely it is at that price. There is no image yet. Thomann have removed the entry for the guitar but have left behind the image

Fender J.Mascis Jazzmaster e-guitar, artist model, basswood body, maple neck, C-shape, rosewood fretboard, 21 jumbo frets, nut width thomann 42,5mm, scale 648mm, 2x jazzmaster single coil pickups, adjusto-matic bridge with vintage style floating tremolo, toggle switch, gold anodized aluminium pickguard, finish vintage white

The original Fender Jazzmaster signature lis quiet different in its looks and probably its quality. The squier is an attractive price point and will suit people on a low budget or those who wish to mod/modify their guitar.
Alerter un moderateur
Forum Squier

Squier Artist › Sujets les plus populaires :

Recherche achat Squier Artist :

Recherche Squier Artist sur Thomann Recherche Squier Artist sur Euroguitar Recherche Squier Artist sur Music Store Recherche Squier Artist sur Star's Music Recherche Squier Artist sur Pourlesmusiciens
Page 1 sur 49 Squier J. Mascis Jazzmaster
Aller à la page: 1 ...